بیمه‌شدگان سلامت از خدمات ۱۲۰۰ موسسه درمانی آذربایجان‌غربی بهره‌ می‌برند

ارومیه(پانا)-مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲ میلیون نفر از بیمه‌شدگان سلامت این استان از خدمات یک‌هزار و ۲۳۵ موسسه تشخیصی درمانی طرف قرارداد این سازمان بهره می‌برند.

کد مطلب: ۹۵۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بیمه‌شدگان سلامت از خدمات ۱۲۰۰ موسسه درمانی آذربایجان‌غربی بهره‌ می‌برند

نادر نانبخش افزود: این تعداد موسسه‌ها شامل ۳۳ بیمارستان، ۶ مرکز جراحی محدود، ۳۳۲ داروخانه، ۵۱ دندانپزشکی، ۶۳ آزمایشگاه، ۵۸۴ مطب پزشک، ۴۳ درمانگاه، ۴۳ رادیولوژی و ۶۳ فیزیوتراپی هستند.

وی با اشاره به آمار مطب پزشکان، ادامه داد: ۱۸۷ مطب پزشک عمومی، ۳۵۱ مطب پزشک متخصص و ۴۶ مطب پزشک فوق‌تخصص و فلوشیپ به بیمه‌شدگان سلامت خدمات ارائه می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۱۷ شبکه بهداشتی درمانی در شهرستان‌های مختلف طرف قرارداد این سازمان است که این شبکه‌ها ۱۸۲ مرکز بهداشتی درمانی را تحت پوشش خود دارند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها به بیمه‌شدگان سلامت روستاییان با ۳۲۷ پزشک خانواده، ۲۷۳ مامای خانواده و ۸۰ دندانپزشک خدمات ارائه ‌می‌کنند.

نانبخش با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به منظور رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است، ادامه داد: ۱۰ تا ۱۲ تماس طی هر هفته در سامانه این استان ثبت می‌شود و مردم می‌توانند درخواست‌های بیمه‌ای خود را در این سامانه یکپارچه ثبت کنند.

وی افزود: این سامانه یکپارچه راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت بوده و به طور میانگین هفته‌ای ۱۲ تماس برای رسیدگی به این استان متصل می‌شود.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری می‌تواند همراه مناسبی برای سازمان بیمه سلامت در جهت پاسخگویی به مردم باشد و مردم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته سوال‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.

وی گفت: دریافت نظرهای مردمی در حوزه سلامت و شنیدن انتقادهای آنان از طریق این سامانه می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار