ماهیرود در سال آینده به یکی از مهمترین مرزهای ترانزیتی کشور تبدیل می‌شود

بیرجند(پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به قرارگیری خراسان جنوبی در ۲ کریدور اصلی کشور و اینکه ۸۰ درصد ترددها مربوط به سایر استان‌هاست متاسفانه با آمار سوانح و تلفات جاده‌ای بالایی مواجه هستیم.

کد مطلب: ۹۵۱۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ماهیرود در سال آینده به یکی از مهمترین مرزهای ترانزیتی کشور تبدیل می‌شود

محمدصادق معتمدیان در نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر در بیرجند افزود: با توجه به مشکلاتی که در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای استان وجود دارد امیدواریم تعداد پایگاه‌های امدادی خراسان جنوبی افزایش یابد تا امدادرسانی لازم به موقع انجام شود.

وی از خراسان جنوبی به عنوان یکی از پهناورترین و کم‌تراکم ترین استان‌های کشور یاد کرد و گفت: میانگین جمعیت در این استان پنج نفر در کیلومتر مربع است که این مهم کار امدادرسانی را دشوار می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: به یقین تاکنون نگاه‌های ویژه‌ای با توجه به استقرار بالگرد امدادی به خراسان جنوبی وجود داشته اما با توجه به خشکسالی، گسل و مسایل مناطق مرزی نشات گرفته از بحران‌های کشور افغانستان در سال‌های گذشته خراسان جنوبی نیازمند توجه بیشتر است.

او افزود: مرز ماهیرود تا یک سال آینده با توجه به اقدامات صورت گرفته به یکی از مهمترین مرزهای ترانزیتی کشور تبدیل می‌شود که تامین زیرساخت‌های امدادی در این محدوده ضروری است.

معتمدیان اظهار داشت: مرز ماهیرود یکی از مهمترین مرزهای استانی و مرز ایران با استان فراه افغانستان است که در سال ۹۶ یک میلیارد دلار صادرات از این مرز صورت گرفته است.

اوبا بیان اینکه ۳۵ درصد صادرات از این مرز صورت گرفته است گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود پایگاه‌های امدادی و درمانی در این بخش هم راه‌اندازی شود.

رئیس جمعیت هلال احمر عصر امروز (دوشنبه) وارد خراسان جنوبی شد و با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مجتمع تجاری اداری هلال، روند ساخت پروژه آشیانه بالگرد واقع در پایگاه امدادی شرق، انبارهای امدادی پایگاه شرق و ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان بازدید کرد.

تعداد بازدید:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار