مخالفان حاجی میرزایی در صحن بهارستان چه گفتند

تهران (پانا) - مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس به بیان نکاتی درباره آموزش و پروش و دلایل مخالفت خود برای انتخاب محسن حاجی میرزایی پرداختند.

کد مطلب: ۹۵۱۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مخالفان حاجی میرزایی در صحن بهارستان چه گفتند

نگهبان سلامی، نماینده خواف و رشتخوار در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به‌عنوان مخالف پشت تریبون رفت و با اشاره به سوابق کاری محسن حاجی‌میرزایی اظهار کرد: «وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دو دهه با این وزارتخانه فاصله داشته است بنابراین نمی‌توانیم از او انتظار داشته باشیم که دغدغه‌های جامعه فرهنگیان را درک کند. حال سوال اینجاست که چرا رئیس‌جمهوری کسی را معرفی نکرد که دغدغه‌های مدیریتی در آموزش و پرورش داشته باشد.»

او در ادامه خطاب به روحانی گفت: «آقای روحانی چرا از بطن فرهنگیان کسی را برای اداره این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی نکردید، امروز بحث بازنشستگان، ارتقای جایگاه فرهنگیان، افزایش کیفیت مدارس دولتی، فضاهای فرسوده آموزشی از مشکلات جدی آموزش و پرورش محسوب می‌شود ولی اینها جایی در برنامه وزیر پیشنهادی ندارد.»

این نماینده مجلس هچنین تصریح کرد: «کسی که عهده‌دار مسئولیت وزارت آموزش و پرورش می‌شود باید بداند موظف به خدمت به جامعه بزرگی است بنابراین باید برنامه‌ای کامل و جامع برای حل مشکلات این قشر داشته باشد.»

سعیدی: آقای حاجی میرزایی با اختیارات کامل آمده‌اید یا فقط کلی‌گویی می‌کنید

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده تبریز سومین مخالفی بود که اظهارنظر درباره برنامه پیشنهادی محسن حاجی میرزایی پرداخت و گفت: «آقای حاجی میرزایی سوابق انقلابی بسیاری دارد و فردی متدین است بنابراین مخالفت من صرفا نسبت به برنامه‌های اوست.»

او ادامه داد: «سوال من اینجاست آقای حاجی میرزایی آیا با اختیارات کامل وزارت آموزش و پرورش آمده اید یا خیر؟ پیش از شما نیز وزرایی برنامه‌های مدون به مجلس ارائه دادند ولی آیا از خود پرسیده‌اید چرا موفق نبوده‌اند؟»

این نماینده مجلس تصریح کرد: «امروز یکی از مشکلات جامعه ما تمرکز اختیارات در تهران و وزارتخانه‌هاست چرا تفییض اختیار نمی‌کنید؟ وزیر قبلی آموزش و پرورش قربانی طرح رتبه‌بندی معلمان و تعهداتی شد که در همین مجلس بر آن تأکید کرده بود ولی بودجه کافی در اختیارش قرار نگرفت و در نهایت کار را واگذار کرد.»

نماینده تبریز خاطرنشان کرد: «همه ما مدیون فرهنگیان هستیم ولی چرا سرانه مدارس سالهاست قطع شده و مدیران مجبورند همچنان برای اداره مدرسه خود از والدین پول بگیرند حیثیت معلمان ما آبروی مدیران ما همه و همه بخاطر نبود بودجه زیر سوال رفته است. آقای حاجی میرزایی تعهد گرفته‌اید که اعتبارات به شما اختصاص پیدا کند یا اینکه با کلی گویی وارد میدان شده‌اید و هیچ برنامه‌ای برای گام‌های عملی ندارید.»

سید تقی کبیری چهارمین نماینده‌ای بود که بعنوان مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار نظر کرد، او عمده انتقادات خود را متوجه برنامه حاجی میرزایی کرد و آن را فاقد توان لازم برای حل مشکلات فرهنگیان دانست. او همچنین خطاب به حاجی میرزایی گفت: «آیا شما آنقدر توان دارید که رئیس‌جمهوری را به جلسات شورای عالی آموزش و پرورش بکشانید تا شاید بدین شیوه مشکلات این جامعه حل شود؟»

این نماینده مجلس همچنین از حاجی میرزایی خواست اگر توان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را ندارد با فرهنگیان صادق باشد.

کبیری: برنامه حاجی‌میرزایی آرمان‌گرایانه است نه واقعی

سیدتقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی گفت: «متاسفانه رئیس‌جمهوری پیشنهاد وزارت ایشان را در دقیقه ۹۰ مطرح کرد تا مسئله کمبود زمان نیز حساسیت بیشتری پیدا کند.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: «سوابق شما نشان می‌دهد که جنابعالی ۱۸ سال از بدنه وزارتخانه جدا بودید و قبل از آن نیز در نهضت سوادآموزی حضور داشتید و با وجود چندین میلیون بی‌سواد این نهضت، سوابق شما در این نهاد مشخص نیست. برنامه شما آرمانگرایانه است نه واقعی. سهم تولیدناخالص ملی در بخش آموزش و پرورش چهار درصد است، چه برنامه‌ای جز کلی‌گویی برای فرهنگیان و کارکنان این وزارتخانه دارید. برنامه‌ای برای نهضت سوادآموزی‌ها و حق‌التدریسی و پیمانکاران وجود ندارد. تکلیف شما با مدارس کانکسی و اجرای نظام رتبه‌بندی نیز در برنامه‌های ارائه شده چندان مشخص نیست.»

او ادامه داد: «برای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی برای تدریس زبان های قومی در مدارس مخصوص اقوام هیچ برنامه‌ای ارائه نکرده‌اید و به نظر می‌رسد شما هم با این مسئله مخالف هستید.»

نماینده مردم خوی در مجلس از محسن حاجی‌میرزایی خواست تا برای مجلس مشخص کند که چه اندازه توان حمایت از فرهنگیان و به کرسی نشاندن خواسته‌ها و مطالبات کارکنان آموزش و پرورش را دارد.

این خبر در حال تکمیل است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار