سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز خبر داد :

72 مدرسه ناحیه یک اهواز مروج سلامت هستند

اهواز (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت : 72 مدرسه در ناحیه یک اهواز با عنوان "مروج سلامت " به فعالیت می پردازند .

کد مطلب: ۹۵۱۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
72 مدرسه ناحیه یک اهواز مروج سلامت هستند

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با اشاره به اینکه اینکه 72 مدرسه مروج سلامت در ناحیه یک اهواز تعیین شده اند ،به پانا گفت : مدرسه مروج سلامت به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمند سازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.


او هدف از اجرای برنامه مدارس مروج سلامت را ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان مدارس کشور از طریق استقرار نظام مدارس مروج سلامت عنوان کرد.


نیسی گمراوی برنامه "مدارس مروج سلامت " را برنامه ای مشارکتی بین دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت است ، افزود : برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی، ارتقاء سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های سلامت در مدرسه و موضوع سفیران سلامت دانش آموزی از مواردی است که در مدارس مروج سلامت به آن پرداخته می‌شود.


این مقام مسئول عنوان کرد : این مدارس رویکرد توانمندسازی در زمینه مراقبت از خود و ارتقای فرهنگ خود مراقبتی در دانش آموزان را دارند و همچنین آموزش همسانان و همسالان که منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌سازی جامعه، سالم زیستن، سالم کار کردن و آموزش با کیفیت می‌شود، از دیگر رویکردهای این مدارس هستند.

او چگونگی انجام فرآیند ارزیابی و اعطای نشان به این مدارس را تشریح کرد و گفت: این مدارس براساس چک لیست ممیزی خارجی و عناوینی همچون داشتن برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدرسه، سلامت محیط در مدرسه، بهبود تغذیه در مدرسه تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدرسه، ارتقای سلامت کارکنان مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای در مدرسه و مشارکت والدین وجامعه در برنامه‌های سلامت در مدرسه و شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار