برگزاری نمایشگاه کتاب از ۱۰ مهرماه در بجنورد

بجنورد (پانا) -معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه کتاب از ۱۰ الی ۱۶ مهرماه سال جاری در مصلی بجنورد خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۱۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه کتاب از ۱۰ مهرماه در بجنورد

ولی‌الله حیاتی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های استان در دستور کار استاندار خراسان شمالی قرارگرفته است به‌گونه‌ای که در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان مصوباتی برای توسعه کتابخانه‌ها در سراسر استان در نظر گرفته شد.

وی افزود: به دنبال اجرای طرح اهدای کتاب از منازل به کتابخانه‌ها در استان هستیم که برای تحقق این امر باید رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاع‌رسان ورود جدی داشته باشند و از مردم استان خواستارم کتاب‌هایی که در منزل مورداستفاده آنان نیست به کتابخانه‌های استان تحویل دهند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استان خراسان شمالی به‌رغم کمبود نیروی انسانی به توفیقات خوبی در حوزه کتابخانه‌ها دست‌یافته است که رتبه اول کشوری سرانه فضای کتابخانه‌ای و روستاهای دوستدار کتاب ازجمله این توفیقات می‌باشد.

وی با قدردانی از اداره کل امور شهری استانداری برای پیگیری پرداخت مطالبات شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها، افزود: تمهیدات لازم برای توسعه کمی و کیفی حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان اندیشیده شده است.

حیاتی ادامه داد: باهدف افزایش سرانه مطالعه در استان پیشنهاد می‌شود ایستگاه مطالعه در مکان‌های عمومی ایجاد و همچنین از واقفین و خیرین حوزه کتاب در استان تجلیل شود.

وی در ادامه سخنان خود کتاب را کلید دانایی انسان‌ها توصیف کرد و افزود: هر چه میزان سرانه مطالعه کتاب در یک جامعه افزایش یابد راه توسعه‌یافتگی کشورها هموارتر می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در بجنورد تصریح کرد: ایجاد غرفه هنرمندان و معرفی ناشران در حاشیه این نمایشگاه برای غنای بیشتر نمایشگاه می‌تواند مؤثر باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار