فرمانده سپاه خراسان جنوبی مطرح کرد:علم و فناوری مهمترین معروف فراموش شده

حمایت از فضا های اصلی کم است

بیرجند(پانا) ـ فرمانده سپاه خراسان جنوبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مصادیق مختلفی دارد که نسبت به آن بی تفاوت هستیم، گفت: رشد علم و فناوری مهمترین معروفی است که در آن می لنگیم.

کد مطلب: ۹۵۱۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده سپاه خراسان جنوبی مطرح کرد:علم و فناوری مهمترین معروف  فراموش شده

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه خراسان جنوبی در مراسم تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان اظهار داشت: خراسان جنوبی سه سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست کشور در بحث بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شده است.

او با بیان اینکه با وجود همه این موفقیت‌ها هنوز پایگاه‌ها برای مراجعه مخترعان کم است و باید بیشتر از آنان حمایت شود، بیان کرد: در فضاهای علمی همکاری خوبی وجود دارد اما پشتیبانی و حمایت‌ها کم است.

نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه در تولید علم ضعیف هستیم اما اقدامات انجام شده مورد رضایت مقام معظم رهبری است، افزود: در بحث‌های فناوری علمی گام‌های برداشته شده اما هنوز عقب هستیم.

قاسمی اضافه کرد: در بخش فضای مجازی و اینترنت نیز وضعیت کشور بسیار خراب است و هیچ چیزی از خودمان در این بخش نداریم.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری اشرافیت کامل به همه موضوعات منطقه و جهان دارند و بر اساس آن نقشه راه کشور را تعیین کرده اند، عنوان داشت: اگر به فرمایشات ایشان عمل شود به طور حتم در همه بخش‌های علمی و فناوری می‌توانیم موفق شویم اما تحقق این امر نیاز به تلاش داشته و باید برای رسیدن به آن هزینه داد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی درون گرا، گفت: بخش عمده ای از کمبودها در این بخش توسط شرکت‌های دانش بنیان و بخش‌های علمی و پژوهشی رفع و جبران می‌شود.

مردم از نحوه پاسخگویی سازمان‌های دولتی راضی نیستند

قاسمی همچنین از سخت گیری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به مردم انتقاد کرد و افزود: مردم از مراجعه به سازمان‌های دولتی و نحوه پاسخگویی آنان راضی نیستند.

او همچنین به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: قیام امام حسین (ع) برای احیای دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر و تسلیم نشدن در مقابل مستکبران بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه انجام این فریضه مهم دینی در جامعه به فراموشی سپرده شده است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مصادیق مختلفی دارد که نسبت به آن بی تفاوت هستیم که مسئله عفاف و حجاب تنها یکی از آنها است.

قاسمی با بیان اینکه علم، فناوری و رشد در این زمینه یکی از مهمترین معروفات است که در آن می‌لنگیم، گفت: بعث پیامبر اسلام (ص) با علم آموزی و ترویج علم و گفتمان دینی همراه بود و این موضوع امروز نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او بر اهمیت جایگاه و لزوم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: از هیچ مسلمانی پذیرفته نیست که کورکورانه دین اسلام را بپذیرد بلکه باید تحقیق کند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز اینگونه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار