مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش : افزایش کیفیت مدارس غیر دولتی منجر به افزایش کیفیت نظام تعلیم و تربیت تربیت کشور خواهد شد

تهران (پانا) - کارگاه آموزشی ناظرین و کارشناس مسئولان مدارس و مراکز غیر دولتی درمجتمع آموزشی حکمت شهرری برگزارشد.

کد مطلب: ۹۵۱۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش : افزایش کیفیت مدارس غیر دولتی منجر به افزایش کیفیت نظام تعلیم و تربیت تربیت کشور خواهد شد

در این نشست صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: ماهیت و فلسفه وجودی مدارس غیر دولتی را باید به خوبی شناسایی کنیم تا بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم .

او در ادامه با اشاره به اینکه در موضوع مدارس و مراکز غیردولتی دیدگاه های متفاوتی وجود دارد افزود: یک نگاه دیدگاه انتقادی است که معتقد است مدارس غیر دولتی یک نوع سرمایه داری در نظام آموزشی میباشد و مدارس دولتی را به شدت تضعیف می نماید اما رویکرد و نگاه دیگر دیدگاه کارکردی است که معتقد است هر پدیده یک کارکرد دارد .

صالح با تاکید بر اینکه باید ببینیم این مدارس و مراکز در سیستم آموزشی ما چه فرآیندهایی را طی کرده اند،تصریح کرد: درآن صورت است که می توانیم نواقص آن ها را بررسی و برطرف نماییم .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مهمترین ناظرین ما در مدارس و مراکز غیردولتی اولیایی هستند که دانش آموزان خود را در این مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: حساسیت اولیای دانش آموزان از هر کسی بیشتر است .

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: فرایند تعلیم و تربیت با مشارکت همگانی صورت می گیرد و این مشارکت در تمامی حوزه ها بسیار ارزشمند است .

صالح در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که سیستم باید به گونه ای طراحی شود که تخلفات در آن به شدت کاهش یابد، تاکید نمود: در سیستم مدارس و مراکزغیر دولتی باید تغییرات و اصلاحاتی در فرایند تعیین شهریه صورت گیرد و بعضی از پارامترهای آن مورد بازبینی مجدد قرار گیرد.

او در ادامه با تاکید بر کاهش شاخصهای ارزیابی گفت: باید فرآیندها به سمت الکترونیکی شدن پیش برود و ما با وصل شدن به سامانه سناد اطلاعات را راستی آزمایی نماییم و تمام این فرایندها باید در دید عموم و مردم قرار گیرد .

صالح خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت مدارس غیر دولتی منجر به افزایش کیفیت نظام تعلیم و تربیت تربیت کشور خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار