هر بیمار سرطانی میانگین 2 میلیون تومان در ماه هزینه دارد

تهران (پانا) - به‌گفته مدیرعامل مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان متوسط هزینه یک بیمار سرطانی حداقل در ماه بیش از دو میلیون تومان است.

کد مطلب: ۹۵۱۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
هر بیمار سرطانی میانگین 2 میلیون تومان در ماه هزینه دارد

به‌گزارش فارس، موسسه خیریه امام حسین (ع) ساوه یا همان مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان از انگیزه والای خدمت به همنوع سرچشمه گرفته و توجه خود را معطوف به ارائه خدمات در حوزه‌های امور حمایتی کرده است.

این مرکز در کنار انواع حمایت‌های مالی، با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش پیشگیرانه و اطلاع رسانی می‌کوشد تا در کاهش نرخ ابتلا به سرطان در ساوه مشارکت کند.

همه چیز از هشت سال قبل شکل گرفت تا خیریه‌ای برای حمایت از بیماران محروم و سرطانی ایجاد شود و به نام پیروان امام حسین (ع) هزینه‌های درمان بیماران را تامین کند؛ خیریه‌ای که در طول این سال‌ها هزینه‌های درمان تعداد زیادی بیمار سرطانی را تقبل کرده تا مخارج کمرشکن درمان سرطان، بیماران نیازمند را از ادامه درمان منصرف نکند.

این موسسه خیریه 8 سال است که دستگیر نیازمندان است، آنهایی که تا پیش از بیماری، مشکل خاصی نداشتند و حالا هزینه‌های بیماری بر روی شانه‌هایشان سنگینی می‌کند، دار و ندارشان را فروخته‌اند و غرق در درد بیماری و مشکلات اقتصادی به انتظار نشسته‌اند؛ به انتظار معجزه‌ای که از چنگال این بیماری رهایی یابند.

یکی از مراجعه کنندگان به این مرکز که زنی 25 ساله است، گفت: چهار سال است که به بیماری سرطان سینه دچار شده‌ام، به خاطر عدم بضاعت مالی دیر اقدام کردم چون هزینه درمان بالا بود، نمی‌توانستم هزینه این بیماری را پرداخت کنم.

او بیان کرد: با بیم و امید برای حمایت مالی به این مرکز آمدم، هیچگاه فکرش را نمی‌کردم در دهه دوم زندگی سرطان به مانند خرچنگی در وجودم چنگ بزند.

این بیمار عنوان کرد: چهار سال گذشته بود که متوجه توده کوچکی در سینه‌ام شدم و به پزشک مراجعه کردم و آزمایش‌هایی صورت گرفت، اول تشخیص داده شد که توده چربی است اما پس از انجام اسکن متوجه وجود چندین توده دیگر شدیم؛ پزشکم پس از عمل جراحی توده‌ها را خارج و به مدت شش ماه شیمی درمانی شدم، این مسئله در ابتدا برای خودم و خانواده بسیار دردناک و هولناک بود اما در حال حاضر با بیماری خود خو گرفتم و به طور مرتب تحت درمان و حمایت‌های موسسه هستم.

او همچنین تصریح کرد: نداشتن وضع مالی مناسب، نداشتن دفترچه بیمه برای تامین دارو، هزینه بالای پرداخت کرایه منزل استیجاری، هزینه‌های فرزند 6 ساله‌ام من را به سمت این مرکز هدایت کرد، در مدت بیماری بارها و بارها خدماتی مانند سبد غذائی به مناسبت‌های مختلف، کمک هزینه تامین دارو و درمان و هزینه های پسرم و ... را از مرکز حمایت از بیماران مبتلا به سرطان این شهرستان دریافت کرده‌ام.

این بیمار گفت: نداشتن دفترچه بیمه مهم‌ترین مشکل من است که برای دریافت دفترچه سلامت باید برای خانوار سه نفره‌ام حدود 900 هزار تومان پرداخت کنم که این میزان برای من بسیار سنگین است، گاهی اوقات با خود می‌اندیشم اگر موسسه خیریه پیروان امام حسین (ع) ساوه نبود چه باید می‌کردم و سرنوشت من چه می‌شد؟

ضرورت مساعدت‌های انسان دوستانه خیران

بانوئی دیگر که در فکر فرو رفته بود، نظرم را جلب کرد از او در خصوص بیماری‌اش سئوال کردم، او گفت: در سال 89 مبتلا به سرطان سینه شدم، یکی دو سال بعد، با توجه به هزینه‌های بالای درمان و شرایط نامناسب اقتصادی در حالی که هیچ امیدی به زندگی نداشتم به این مرکز معرفی شدم.

او اظهار کرد: در کنار مساعد‌ت‌های مالی، ایجاد انگیزه و امید یکی دیگر از خدمات این مرکز است که جای تقدیر دارد.

او با اشاره به این که از سوی این مرکز تحت نظر پزشکان قم برای مداوا و درمان قرار گرفته، افزود: معرفی به پزشک حاذق، پرداخت کمک هزینه درمان و دارو، وسائل بهداشتی، تردد رایگان با خودروی سواری به قم، دریافت سبد غذائی، کیف و کفش، لوازم التحریر، مواد شوینده و ... بخشی از مساعدت‌های این مرکز بوده است.

این بیمار بیان کرد: افراد تحت پوشش این مرکز، خانواده‌هایی با تنگناهای مالی شدید هستند که با مساعدت‌های انسان دوستانه خیران می‌تواند بهبودی و درمان بیماران را تسریع بخشد و بیماران نیازمند را کمک کند.

مانند یک بیمار ایرانی خدمات می‌گیرم

یک بیمار افغانستانی نیز گفت: من حدود 50 سال سن دارم و اکنون سه سال از ابتلای من به بیماری سرطان روده و معده می‌گذرد، با آشکار شدن علائم بیماری، توانائی کار را ندارم.

موسوی که کارگر ساختمانی بوده است، افزود: هزینه بالای آزمایش و درمان برای من بسیار طاقت فرسا است و اگر مساعدت‌های این مرکز بدون هیچ گونه چشم داشتی نبود، نمی‌توانم تصور کنم چه بر سرم می آمد.

وی اظهار کرد: مسئول این موسسه بدون در نظر داشتن اینکه من ایرانی نیستم و یک تبعه افغان محسوب می‌شوم، مانند سایر بیماران ایرانی، خدماتی مانند سبد غذائی، هزینه رفت و آمد به تهران، کمک هزینه انجام آزمایشات، دارو و .... را تقبل کردند.

این بیمار افغانستانی از بیماری خود به عنوان یک آزمایش الهی در مسیر زندگی یاد می‌کند و معتقد است؛ در این آزمایش بیماران مبتلا و خیران مورد آزمون خدا قرار می‌گیرند تا میزان صبر و فداکاری آنها سنجیده شود.

فقر اقتصادی بر درد سرطان می‌افزاید

مددکار شاغل در مرکز خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ساوه نیز گفت: روزانه دو تا چهار بیمار نیازمند ساوه را برای درمان به تهران یا قم جا به جا می‌کنم.

زاهدی افزود: این بیماران گاهی برای شیمی‌درمانی، تهیه دارو و... ناگزیر به سفر به پایتخت و شهر قم برای دریافت خدمات درمانی هستند که به دلیل ناتوانی مالی، این مرکز خیریه به‌صورت رایگان آنها را منتقل می‌کند.

وی با اشاره به این که رنج بیماری بسیار طاقت فرساست و فقر اقتصادی بر این درد می‌افزاید، اظهار کرد: مسئولان تدابیری بیاندیشند تا با مساعدت خیرین زمینه حضور پزشک متخصص و امکانات درمانی این گونه بیماران در این شهرستان مهیا شود تا بیماران مجبور به سفر به شهرستان‌های همجوار نباشند.

بالا بودن هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به سرطان

یکی دیگر از فعالان حوزه مددکاری در این موسسه نیز گفت: حدود یک سال از فعالیت و همکاری من با این موسسه می‌گذرد در این مدت شاهد انتقال رایگان بیماران نیازمند برای امور درمانی به تهران بوده‌ام.

زاهدی با اشاره به این‌که معمولاً روزانه چندین بیمار با هزینه این موسسه خیریه به تهران منتقل می‌شوند، افزود: این افراد برای شیمی‌درمانی، تهیه دارو و به این کلان‌شهر مراجعه می‌کنند که به دلیل ناتوانی اقتصادی، این مرکز بخشی از هزینه‌های آن را بر عهده می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مسئولان موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ساوه از زمانی که بیمار مستأصل و درمانده به این موسسه مراجعه می‌کند اقداماتی مانند معرفی پزشک متخصص حاذق، تأمین بخشی از هزینه‌های درمان و دارو، انتقال رایگان آنان به استان‌های هم‌جوار، تأمین سبد غذائی، کمک‌هزینه معیشت، تحصیلی و اقلام بهداشتی را برای بیماران انجام می‌دهد.

زاهدی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به سرطان نیز بیان کرد: همچنین این موسسه با برخی از مؤسسات خیریه در تهران و قم رایزنی کرده تا بیماران از حمایت‌های مادی آنان در تأمین دارو و درمان بهره‌مند شوند.

این مددکار گفت: مسئولان موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ساوه از زمان مراجعه و ثبت‌نام بیماران، چتر حمایتی خود را تا زمان بهبودی همواره بر سر گسترانیده است و از رسیدگی و دستگیری از آنها غفلت نمی‌کند.

430 نفر زیر پوشش خیریه

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی امام حسین (ع) ساوه گفت: این موسسه از مهرماه سال 1390 و با شماره ثبت 133 در قالب یک سازمان غیرانتفاعی و غیردولتی با مجوز سازمان مردم‌نهاد وزارت کشور و زیر نظر فرمانداری ویژه این شهرستان با هدف کاهش آلام بیماران سرطانی و کاستن هزینه‌های مادی و روانی خانواده بیماران و انگیزه والای امدادرسانی به همنوعان دردمند فعالیت همه‌جانبه خود را برای حمایت مادی و معنوی از بیماران مبتلا به سرطان آغاز کرد.

سید سبحان میرحبیبی افزود: حدود 630 بیمار زن و مرد کم‌بضاعت مالی به همراه خانواده‌هایشان (سنین 2 سال تا 70 سال) تحت پوشش خدمات حمایتی این موسسه قرار داشتند که 200 نفر آنان فوت کردند و هم‌اکنون حدود 430 نفر تحت پوشش قرار دارند.

وی اظهار کرد: این موسسه توفیق این را دارد که در کنار بیماران و برای بازگشت صحت و سلامت به آنان خدمت می‌کند.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی امام حسین (ع) ساوه بیان کرد: خدمات این موسسه در تأمین کمک‌هزینه‌های اسکان، تغذیه، حمل و نقل بیماران نیازمند از ساوه به قم و تهران (به‌صورت رایگان) و پرداخت کمک‌هزینه عمل جراحی، شیمی‌درمانی، اسکن و ... مصداق بارز احسان است چراکه خدمات دهندگان انتظاری برای جبران ندارند.

میرحبیبی افزود: تنها کارهای نیک و اقداماتی که با هدف رضای خداوند باشند در دنیا باقی می‌مانند و مشارکت در امور خیریه و فعالیت‌های نیک باعث هدایت انسان می‌شود.

وی ادامه داد: انسان با مشارکت در امر خیر، در کنار کسانی قرار می‌گیرد که بضاعت مالی ندارند و از نعمات مادی که خدا نصیب وی کرده برای بهبود زندگی بندگانش بهره می‌برد.

خیرین سلامت از ارکان مهم کمک به اجتماعی شدن سلامت هستند

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی امام حسین (ع) ساوه از خیرین سلامت به عنوان یکی از ارکان مهم کمک به اجتماعی شدن سلامت یاد و بیان کرد: در تمام دنیا نظام‌های بهداشت و درمان به سمت جلب منابع مالی خیرین حرکت می‌کنند و خوشبختانه فرهنگ غنی دینی و ملّی ما هم پشتوانه‌ای قوی برای توسعه و تقویت فعالیت‌های خیریه است.

در تمام دنیا نظام‌های بهداشت و درمان به سمت جلب منابع مالی خیرین حرکت می‌کنند و خوشبختانه فرهنگ غنی دینی و ملّی ما هم پشتوانه‌ای قوی برای توسعه و تقویت فعالیت‌های خیریه است.

میرحبیبی گفت: در این مدت فعالیت مداوم و مستمر با بهره‌گیری از کمک‌های انسان دوستانه مردم نیکوکار و مدیران نیک‌اندیش و تلاش‌های پیگیر نیروهای داوطلب و موظف خویش به موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف امور خیریه، اعم از شناسایی و معرفی بیماران، دارو درمان، ارجاع و تحقیقات دست یافته‌ایم.

وی افزود: اصل اول ما احترام به کرامت بیمار است تا او فراموش نکند ارزشمند است و زندگی بار دیگر منتظرش می‌ماند و اگر منتی هم باشد برای ماست که توفیق خدمت به آنان را پیدا کرده‌ایم.

عشق می‌ورزیم تا بار دیگر امید جوانه دهد

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی امام حسین (ع) ساوه اظهار کرد: در این موسسه ما عشق می‌ورزیم تا بار دیگر امید جوانه دهد و توانایی‌ها جان دیگر گیرند، نیروی انسانی فعال در این مرکز در تلاش‌اند تا با حمایت روحی، جسمی و رفاهی از بیمار مبتلا به سرطان چرخ امید را بگردانند تا یک حال خوش در جریان زندگی باشد.

میرحبیبی بابیان اینکه ظرفیت خیران برای تأمین هزینه درمان بیماران سرطانی در ساوه به کار گرفته شود گفت: صنایع ساوه در تأمین هزینه بیماران سرطانی مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: 60 درصد بیماران سرطانی زیر خط فقر هستند، امروز ما می‌دانیم سرطان از زمان تشخیص هم فرد بیمار و هم خانواده وی را درگیر دغدغه‌های اقتصادی، پزشک خوب به‌ویژه در شهرهای کوچک، مرکز درمانی و دغدغه پیدا کردن دارو می‌کند.

مدیرعامل این موسسه خیریه بیان کرد: بهره‌گیری بهینه از امکانات، ساخت و راه‌اندازی یک کلینیک تخصصی مجهز و ترویج فرهنگ پیشگیری از سرطان، غربالگری در مورد سرطان‌ها به‌ویژه به‌علت شیوع و بروز سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان از برنامه‌های در دست اقدام موسسه است.

میرحبیبی به منابع مالی این موسسه اشاره کرد و گفت: هیچ ارگان یا سازمان دولتی و یا خصوصی از این مرکز حمایت نمی‌کند و این موسسه تنها با حمایت‌های مردمی در حال فعالیت است، عمده منابع مالی این موسسه از هدایا، کمک‌های مردمی، مؤسسات، نذورات و صدقات تأمین می‌شوند.

کاهش سن ابتلا به سرطان

او اضافه کرد: در حال‌حاضر شهرستان ساوه با افزایش بیماران مبتلا به سرطان یا کاهش سن ابتلا به سرطان مواجه و نیازمند مساعدت بیش از پیش خیران است بنابراین از آنجا که ساوه شهری صنعتی است، صنایع با قابلیت‌هایی که دارند قادر هستند نیازهای بیماران مبتلا به سرطان این شهرستان را شناسایی و در راستای رفع مشکلات آنان مؤثر باشند.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی امام حسین(ع) ساوه گفت: متوسط هزینه یک بیمار سرطانی حداقل در ماه بیش از دو میلیون تومان است، البته بستگی به نوع بیماری هم دارد و در برخی موارد هزینه‌های دارویی به 15 میلیون تومان هم می‌رسد که بسیار سنگین است و اگر بیمار قادر به خرید دارو نباشد بقیه روند درمان مختل خواهد شد بنابراین این افراد و خانواده‌های آنها در مضیقه مالی قرار می‌گیرند و بعضاً شیرازه خانواده آنها از هم می‌پاشد.

میرحبیبی با اشاره به این‌که یکی از اهداف این موسسه کمک به بیماران سرطانی و خانواده‌های آنان بوده است، گفت: خدمات داروئی و درمانی به بیماران سرطانی (کودک و بزرگ‌سال) و پرداخت هزینه این خدمات با توجه به نوع بیماری و سطح درآمد افراد از 50 درصد تا 90 درصد بوده است.

او تأمین وسیله نقلیه رایگان برای رفت و آمد بیماران به مراکز درمانی در شهرهای تهران و قم به‌ویژه برای کودکان مبتلا به سرطان و در شرایط بالای 14، ارائه معرفی‌نامه به مراکز آزمایشگاهی با 80 درصد تخفیف، معرفی به مراکز خصوصی سایر شهرها به‌ویژه قم و تهران جهت انجام کارهای پاراکلینیکی مثل سونوگرافی، ام. آر.آی، ماموگرافی و...، پرداخت هزینه‌های درمانی مددجویان در بیمارستان‌های دولتی و مراکزی که این موسسه با آنها تفاهم‌نامه امضا کرده است را بخشی دیگر از خدمات حمایتی این موسسه به بیماران نیازمند عنوان کرد.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی امام حسین (ع) ساوه اظهار کرد: این موسسه خدماتی مانند انجام کارهای تزریقی بیماران ناتوان با نظر پزشک متخصص و شستشوی زخم بستر آنها به‌صورت رایگان توسط پرستاران دوره‌دیده به بیماران تحت پوشش ارائه می‌دهد.

میرحبیبی بیان کرد: در سال گذشته چهار میلیارد و 579 میلیون ریال به این موسسه کمک‌های مردمی شده که سه میلیارد و 874 میلیون ریال آن بابت هزینه‌های بیماران پرداخت شده و مابقی نیز در بخش عمومی و اداری هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار