کلاهبرداران اینترنتی در مهاباد دستگیر شدند

ارومیه(پانا)- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: با تلاش ماموران انتظامی، ۲ کلاهبردار اینترنتی در این شهرستان دستگیر شدند.

کد مطلب: ۹۵۱۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداران اینترنتی در مهاباد دستگیر شدند

سرهنگ رضا ظهیریان افزود: پس از شکایت تعدادی از شهروندان مهابادی مبنی بر برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از یک سلسله عملیات سایبری و فنی توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، متهمان شناسایی و با موفقیت دستگیر شدند.

سرهنگ ظهیریان بیان کرد: کلاهبرداران در بازجویی‌ها به ایجاد انواع صفحات از جمله فروش اجناس و طراحی درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، در اختیار گرفتن اطلاعات حساب بانکی اشخاص و برداشت غیرقانونی از حساب آنان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: کلاهبرداران در مجموع سه میلیارد ریال از حساب شهروندان مختلف برداشت کرده بودند که پس از مراحل اداری به مالباختگان برگشت داده شد.

ماه گذشته نیز پنج کلاهبردار اینترنتی با طراحی و انتشار نرم‌افزارهای مخرب و جعلی و تبلیغ در کانال‌های تلگرامی موفق به برداشت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهروندان مهابادی شده بودند که با هوشیاری پلیس فتا به دام افتادند.

گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان، از یک سو فرصتی بی‌نظیر به شمار آورده و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی انسان‌ها موجب شده است.

یکی از مهمترین این تهدیدها، تولد و گسترش قابل توجه پدیده‌ای به نام جرایم سایبری است؛ جرایمی که در مقایسه با جرایم سنتی هر روز قربانیان بیشتری از بشریت گرفته و نیز روش‌های سنتی مبارزه با جرایم در خصوص آنها کارگشا نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار