23 طرح عمرانی در سطح منطقه 7 اصفهان در حال اجراست

اصفهان (پانا) - مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان با اشاره به اتمام عملیات عمرانی 12 طرح عمرانی در منطقه 7 گفت: 23 طرح عمرانی دیگر در سطح منطقه در دست اقدام و اجراست.

کد مطلب: ۹۵۱۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
23 طرح عمرانی در سطح منطقه 7 اصفهان در حال اجراست

به گزارش روابط عمومی منطقه 7 شهرداری اصفهان، علی اصغر شاطوری با اشاره به اینکه وسعت منطقه هفت اصفهان، دو هزار و 857 هکتار و مساحت خدماتی منطقه شامل یک هزار و 357 هکتار است، اظهار کرد: محدوده قانونی و خدماتی منطقه 7، کمتر از 50 درصد از وسعت کل منطقه را شامل می شود.
وی ادامه داد: جمعیت ساکن در منطقه طبق سرشماری سال 1395، 173 هزار نفر بوده است که با توجه به اینکه این منطقه جزو مناطق رو به توسعه و پیشرفت است، جمعیت آن نیز افزایش قابل توجهی طی سال 95 تاکنون داشته است.
مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان تصریح کرد: بیشترین مساحت بافت فرسوده در منطقه با 164 هکتار در جنوب اتوبان چمران قرار گرفته است.
وی همچنین مساحت فضای سبز منطقه را 282 هکتار عنوان کرد که 21 درصد از مساحت محدوده قانونی را شامل می شود و گفت: مساحت معابر منطقه 92 کیلومتر است که از نظر سطح معابر جزو چند منطقه نخست شهر اصفهان به شمار می رود.
تحقق حدود 30 میلیارد تومانی بودجه امسال منطقه 7
شاطوری با بیان اینکه بودجه مصوب امسال در منطقه، 81 میلیارد تومان است که 32.7 درصد آن شامل 26.5 میلیارد تومان اجرایی و 54.5 میلیارد تومان آن سهم اعتبارات عمرانی است، اظهار کرد: تاکنون 29.5 میلیارد تومان از بودجه امسال وصول شده که با توجه به شرایط رکود، این میزان قابل قبول است.
وی با اشاره به اینکه این منطقه به چهار قسمت تقسیم شده است، تصریح کرد: قسمت اول، جنوب محور چمران شامل خیابان های پوریای ولی، شاهد و فروردین است که 164 هکتار بافت فرسوده منطقه را در خود جای داده است و توسعه فضای سبز جزو اولویت های مهم آن به شمار می رود.
مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان ادامه داد: قسمت دوم شامل شمال محور چمران با خیابان های اشراق و برازنده است که این بخش توسعه قابل قبولی در سال های اخیر داشته است.
وی با اشاره به اینکه قسمت سوم شامل محلات شهرک کاوه، رحیم آباد، فدک و شهرک میلاد است، گفت: قسمت چهارم هم شامل شهرک ولی عصر است که کمبود سرانه فرهنگی، ورزشی و فضای سبز از جمله مشکلات آن به شمار می رود.
شاطوری بیان کرد: احداث خیابان آل یاسین، ساماندهی ورودی شهرک ولی عصر، ساماندهی خیابان یکتا، ساماندهی بلوار زیتون، ساماندهی بلوار ایمان، ساماندهی خیابان زرین و استقلال، بازسازی پیاده روهای خیابان کاوه و تملک و احداث خیابان پوریای ولی از جمله طرح های به پایان رسیده در سطح منطقه هفت است.
وی با اشاره به اینکه احداث مجموعه فرهنگی - ورزشی گلستان، در زمینی به وسعت 17 هزار مترمربع ساخته خواهد شد، گفت: یک هزار و 700 مترمربع این مجموعه فضای ورزشی، دو هزار و 400 مترمربع آن فضای فرهنگی و 12 هزار مترمربع باقی مانده فضای سبز و پارکینگ خواهد بود.
انتقال آب برای آبیاری فضای سبز شمال شهر
مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان افزود: یکی دیگر از طرح های مهم در دست اقدام، اجرای مسیر انتقال آب برای آبیاری فضای سبز شمال منطقه است. به دلیل اینکه کیفیت آب در این قسمت برای آبیاری فضای سبز سبب ایجاد شوره روی خاک شده بود، نیاز به احداث سه مخزن دو هزار و 500 مترمکعبی در جنوب بلوار فرزانگان وجود داشت که تاکنون هم 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: همچنین خط انتقال شش کیلومتری پساب در منطقه، 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با تکمیل بخشی از آن در منطقه 14 این طرح به بهره برداری کامل خواهد رسید.
شاطوری همچنین از احداث پارک خلاق کودک در زمینی به وسعت 9 هزار مترمربع در ابتدای خیابان فروردین خبر داد و گفت: عملیات احداث این طرح از ابتدای سال جاری آغاز شد که تا دو ماه دیگر با تامین تجهیزات در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در مجموع 35 پروژه عمرانی در سطح منطقه هفت وجود دارد که 12 مورد آن به اتمام رسیده است، افزود: مهمترین پروژه مشارکتی منطقه احداث پارکینگ قدس است که در ورودی خیابان ادیب و لاله جنب بیمارستان فیض در زمینی به مساحت 1950 مترمربع ساخته خواهد شد.
مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این پارکینگ دسترسی ایستگاه خط دوم متروی اصفهان نیز لحاظ شده که به دلیل حساسیت این موضوع، بعد از تایید نقشه های طرح از سوی سازمان قطار شهری، احداث پارکینگ نیز با مشارکت مالک آغاز خواهد شد.
وی از صدور 281 پروانه ساختمانی در 5 ماهه امسال خبر داد و گفت: متراژ این تعداد پروانه در مجموع 183 هزار مترمربع است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 120 درصدی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار