تولید نهال عاری از ویروس در مرکز تحقیقات فارس

شیراز(پانا) - رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: در سال 97 برای اولین بار دراین استان، تولید نهال عاری از ویروس آغاز شد که  با حمایت های سازمان جهاد کشاورزی این استان، تولید 9 هزار نهال عاری از ویروس در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۹۵۱۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید نهال عاری از ویروس در مرکز تحقیقات فارس

زارع همچنین گلخانه نگهداری ارقام مقاوم مرکبات به بیماری جاروک را در ایستگاه زرقان احداث شده و در این گلخانه تمام ارقام به بیماری خطرناک جاروک اعم از پرتقال و لیمو شناسایی و نگهداری شده است.

به گفته ویجایگزینی علوفههای بومی با مصرف کم آب با علوفههای وارداتی و پرمصرف را از دیگر اقدامات پژوهشی برشمرد و افزود: جایگزینی دانه تریتیکاله با دانه ذرت وکنجاله سویا در جیره مرغ گوشتی، جایگزینی کنجاله کلزا و کنجاله پنبه دانه به جای کنجاله سویا در جیره طیور و جایگزینی دانه تریتیکاله با دانه جو در جیره فلاشینگ (جیره کمکی قبل از جفت‌گیری) از طرح های موفق انجام شده در مرکز تحقیقات فارس است.
وی با اشاره به استفاده از علوفه هیدروپونیک در تغذیه دام با محوریت کاهش مصرف آب و تولید انبوه علوفه در واحد سطح، گفت: جایگزینی علوفه هیدروپونیک با علوفه خشک به بهبود کیفیت گوشت منجر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار