۱۷ هزار مترمربع از فضای زندان‌های آذربایجان‌غربی بهسازی شد

ارومیه(پانا)- مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۷ هزار مترمربع از فضای زندان‌های این استان با بیش از ۵۷ میلیارد ریال هزینه بهسازی و نوسازی شد.

کد مطلب: ۹۵۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۷ هزار مترمربع از فضای زندان‌های آذربایجان‌غربی بهسازی شد

حمزه بروجنی افزود: بهسازی فضای زندان‌ها که با هدف حفظ شان و کرامت زندانیان انجام می‌شود شامل تعمیر، ترمیم، بهسازی، بهینه‌سازی و گسترش فضای رفاهی است.

وی اضافه کرد: این اقدامات به طور متناوب در طول سال و در سطح همه زندان‌های استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه فضای هر زندانی در آذربایجان‌غربی ۶.۵ مترمربع است، اضافه کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از ندامتگاه‌های شهرهای خوی، سلماس، میاندوآب و ماکو تا پایان سال سرانه فضای هر زندانی در استان به ۹ مترمربع خواهد رسید که به میانگین کشور نزدیک خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲۷ برنامه اصلاحی، تربیتی و آموزشی برای زندانیان استان نیز گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۷۶۲ زندانی در استان پس از کسب مهارت‌های لازم توسط سازمان آموزش فنی حرفه‌ای فعالیت شغلی و منبع درآمد دارند.

«بروجنی» با اشاره به اینکه زندان باید باعث تغییر رفتارهای شخصی و اجتماعی شود، اظهار داشت: در بخش قرآن‌آموزی، هم‌اکنون ۳۵ درصد از زندانیان بین یک تا ۳۰ جز کامل قرآن را حفظ هستند.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح خارج کردن زندان‌ها از داخل شهر هم گفت: سال گذشته زندان بوکان به خارج از شهر انتقال داده شد و امسال نیز با اتمام مراحل ساخت زندان سلماس عملیات انتقال آن به خارج از شهر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه زندان مهاباد هم‌اکنون بیش از پنج برابر ظرفیت خود زندانی دارد، افزود: در تلاش هستیم با پیدا کردن زمین مناسب علاوه بر انتقال زندان به خارج از شهر فضای مورد نیاز آن را نسبت به قبل توسعه دهیم.

هم‌اکنون بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۴ زندان‌ آذرباجان‌غربی حضور دارند.

اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی همزمان با تشکیل سازمان زندان‌های کشور در سال ۱۳۶۴ و تبدیل آن از شورای سرپرستی به سازمان زندان‌ها، در این استان تشکیل شد.

این اداره‌کل دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرهای ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرهای ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان ارومیه (زندان باز) و یک کانون اصلاح و تربیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار