بیشترین شکایات کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از پزشکان جراحی ‌زیبایی است

تهران (پانا) - به‌گفته ‌رئیس سازمان نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین شکایات از پزشکان استان در حوزه های جراحی و زیبایی است.

کد مطلب: ۹۵۱۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین شکایات کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از پزشکان جراحی ‌زیبایی است

به‌گزارش ایسنا، «فرشید صادقی» در این زمینه گفت: مهم‌ترین اصل در درمان صحیح بیماران شرح حال درست پزشک، وقت مناسب، وسایل و امکانات، تجهیزات کافی و درخور و داروی مناسب است.

او ادامه داد: در هر حوزه‌ای سلامت طبعا مسائل و اشکالاتی نیز وجود دارد که ما بسیاری از آنان را برطرف کرده ایم و رسانه‌ها باید سعی کنند ما را در حل این مشکلات یاری دهند و نباید با شلوغ کردن قضایا باعث بی‌اعتمادی در جامعه شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گاهی بخاطر شرایط مالی و تفکرات سنتی و غلط، بیماران خود درمانی را بر پزشکان ترجیح می‌دهند و این مساله در دراز مدت عوارض بدی را بجا خواهد گذاشت.

صادقی ‌در فعالیت‌های انجام شده درخصوص پیشگیری از بیماری‌ها، تصریح کرد: آموزش اخلاق پزشکی بسیار حائز اهمیت است و این مساله تاحدودی در دانشگاه آموزش داده می‌شود اما اخلاق اصلی در محیط درمانی و در برخورد با بیمار صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: هم چنین در راستای پیشگیری از یکسری بیماری‌های عمومی و ‌خصوصی ‌پزشکان را در این زمینه آموزش دادیم تا به مردم و بیماران آگاهی‌های لازم را در جهت پیشگیری از بیماریها و فرهنگ دارویی و منع استفاده از داروهای محلی به بیماران انجام ‌دهند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد پیشگیری از بیماری‌ها را ملزم به همکاری همه نهادها از جمله سازمان نظام پزشکی، مراکز درمانی، صداوسیما و سایر رسانه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی دانست و تصریح کرد: پیشبرد برنامه‌های درمانی و پیشگیری ما ملزم به ارتباط همه این دستگاه‌ها با ما دارد.

صادقی در مورد رسیدگی و بررسی تخلفات پزشکی هم گفت: تخلفات به سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ارجاع داده شده و در آنجا بررسی و حل و فصل می‌شود و در صورت عدم‌حل مساله به هیات بدوی فرستاده می‌شود.

او بیان کرد: این تخلفات شامل گرانی خدمات، کم کاری، قصور و اشتباهات دارویی و درمانی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به تعداد شکایت‌ها در زمینه رشته‌های پزشکی تصریح کرد: تعداد پرونده‌های قصور پزشکی که در هیات بدوی مانده زیاد نیست و جلسات تقریبا ماهانه انجام می‌شود و بیشترین شکایات از مربوط به حوزه جراحی و زیبایی است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار