توجه به خانواده عامل اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

رشت (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) مصداق بارز همکاری های خانواده و دستگاههای مختلف با آموزش و پرورش است که این طرح امسال در 699 مدرسه اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۵۱۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
توجه به خانواده عامل اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

نادر جهان آرای در اولین جلسه کمیته علمی-اجرایی طرح نماد با بیان اینکه خانواده ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهره های اصلی ایفای نقش در جامعه هستند، اظهار داشت: لزوم توجه به خانواده به عنوان عامل اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در این راه یاری سازمان ها را می طلبد.

وی افزود: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) مجموعه ای نظام یافته از خدمات، برنامه ها شامل: غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت های روانی اجتماعی است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان درباره اهداف این طرح مهم گفت: گسترش آموزش های ریشه ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر با چک لیست های منظم و طراحی و توسعه مداخله های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از اهداف اختصاصی این طرح و در دستور کار آموزش و پرورش استان گیلان قراردارد.

احمد آقایی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان نیز در این جلسه ضمن تشکر از سازمان آموزش و پرورش گیلان که همراه در این مسیر همراه بوده است، اظهار داشت: طرح هایی مانند نماد و همچنین طرح های رشد مدار می تواند گام بسیار خوبی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جوامع امروز باشد چرا که با افزایش روزافزون آسییب های اجتماعی در جامعه اجرای این طرح ها جهت پیشگیری از آسیب های مختلف در جامعه بیش از پیش احساس می شود.

وی افزود: تلاش ما این است تا با کیفیت بخشی به اجرای طرح ها اثرات مثبت آن را در جامعه شاهد باشیم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح ملی نماد از سال تحصیلی 96-95 در استان گیلان در حال اجرا است، تصریح کرد: در اولین سال اجرای این طرح به طور آزمایشی در 6 مدرسه شهرستان شفت و 6 واحد آموزشی ناحیه یک رشت اجرا شد . جمیل عباسی غریب افزود: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته در سال تحصیلی آینده، 699 مدرسه در استان گیلان مجری برگزاری این طرح خواهند بود.

در پایان این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به دلیل پشتیبانی ویژه دادگستری کل استان در اجرای طرح نماد از آقایی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار