کسب جایزه سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد توسط عضو هیأت علمی دانشگاه آزادواحد اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - مقاله عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، جایزه کنگره شصت ویژه مقاله برگزیده DST را درسیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد راکسب کرد.

کد مطلب: ۹۵۱۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب جایزه سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد توسط عضو هیأت علمی دانشگاه آزادواحد اسلامشهر

مسعود حاجی رسولی عضو هیأت علمی و رئیس مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد و اختلالات رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با ارائه مقاله بررسی میزان ماندگاری در ترک اعتیاد با روش DST و شربت OT، وضعیت کیفیت زندگی، سلامت روان و عقاید وسوسه انگیز در معتادین به مواد مخدر و محرک پس از یکسال در سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد عنوان مقاله برتر را به خود اختصاص داد.

او در این رابطه افزود: این پژوهش بر روی 500 نفر از معتادین درمان شده با روش DST و شربت OT که بیش از یکسال از رهایی آنان گذشته بود اجرا گردید و نتایج نشان داد که هشتاد و هشت درصد از نمونه ها کماکان پاک باقی مانده و از هیچ نوع موادی استفاده نکرده اند و در مقابل یازده از آنان مجدداً به اعتیاد روی آورده اند.

حاجی رسولی ادامه داد: این نتیجه در مقایسه با نتایج تحقیقاتی که در ایران و جهان بر میزان ماندگاری در ترک معتادینی که با روش های دیگر نظیر N.A و اقامت در کمپ های ترک اعتیاد و MMT اجرا شده که پس از یکسال، نود و سه درصد تا نود و هفت درصداز نمونه‌ها عود به اعتیاد پیدا کرده بودند نتیجه قابل توجهی میباشدو حاکی از آن میباشدکه روش درمانی ابداعی در ایران از کارآیی بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد و اختلالات رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر خاطر نشان کرد: همچنین بررسی‌ها نشان داد وضعیت کیفیت زندگی، سلامت روان و عقاید وسوسه انگیز در بین نمونه های عود کرده و عود نکرده تفاوت معنی داری وجود دارد.

سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد شهریور98 در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار