آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : طرح نظارتی بازار لوازم التحریر و سایر کالا‌های مورد نیاز دانش آموزان ، ویژه بازگشایی مدارس در استان از دهم شهریور ماه آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۹۵۱۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی

اسماعیل عطاپور در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح نظارتی، در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان همزمان با سایر استان ها اجرا می گردد و شامل نظارت بر اقلامی از جمله لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک است.

وی افزود: این طرح در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و لزوم پیشگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی توسط عوامل سودجو و فرصت‌طلب با همکاری و هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های مرتبط مانند اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و نیروی انتظامی تا 10 مهر اجرا می‌شود.

وی گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت اتحادیه‌ها و ناظران افتخاری در روز‌های اجرای طرح‌های نظارتی و انجام بازرسی و نظارت ، مبارزه با عرضه کالای قاچاق با رویکرد حمایت از تولید داخل از جمله برنامه‌های این معاونت است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بررسی عملکرد واحدهای تامین کننده لوازم التحریر ، کنترل حراج‌ها ، شناسایی مراکز بدون پروانه تولید، ممانعت از فروش اجباری اقلام نوشت افزار، نظارت بر رعایت درج قیمت مصرف کننده، رعایت درصد سود مجاز و جلوگیری از عرضه اقلام نوشت افزار تقلبی و قاچاق از جمله اقدام‌های ناظران و بازرسان در این طرح است.

عطاپور با اشاره به دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایات مردمی و انجام گشت‌های بازرسی با مراجع نظارتی در هنگام اجرای این طرح ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی و درج نکردن قیمت مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت استان اعلام کنند تا در سریعترین زمان رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار