اولین جلسه مدیران مناطق آموزش و پرورش و شهرداران شهر تهران برگزار شد

تهران (پانا) - در آستانه فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس؛ نشست هم اندیشی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با شهرداران مناطق 22 گانه و مدیران و شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۱۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه مدیران مناطق آموزش و پرورش و شهرداران شهر تهران برگزار شد



به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، در این جلسه که با حضور شاپور رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، شهرداران مناطق 22 گانه و مدیران مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران، در خصوص موضوعات فی مابین آموزش و پرورش و شهرداری به بحث و تبادل نظر پرداختند.


در ابتدای این نشست، عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، پیشنهاد تشکیل کارگروه مجموعه فرهنگی شهر تهران، تحت نظر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برای برگزاری جلسات مستمر و بررسی مسائل فی ما بین را ارائه کرد.
در ادامه مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران به طرح برخی مسائل از جمله افزایش عدم تناسب ساخت و سازهای شهر تهران با فضاهای آموزشی موجود پرداختند.


در این نشست، ضمن بررسی سرفصل همکاری ها برای تعامل فی مابین؛ شاپور رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان این که شورای شهر و شهرداری پیگیر حل مشکلات آموزش و پرورش هستند ؛ گفت: بایستی از پتانسیل و ظرفیت های موجود به نحو مطلوب استفاده کرد .
رستمی خاطر نشان کرد: با توجه به مصوبات شورای اداری استان علاوه بر فضاهای اختصاص داده شده از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، شهرداری منطقه 22 نیز آمادگی تحویل و اختصاص 2 قطعه زمین آموزشی جهت ساخت و احداث مدرسه و فضای آموزشی دارد، افزود: ضروری است از پتانسیل و مساعدت خیرین مدرسه ساز جهت ساخت این مدارس استفاده لازم به عمل آید.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد که امکان همکاری برای اوقات فراغت دانش آموزان در تمام طول سال وجود دارد و با تعامل آموزش و پرورش، کارهای فرهنگی در مدارس انجام شود.


در ادامه محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود مدارس فرسوده در تهران و کمبود فضاهای آموزشی در برخی از مناطق از جمله منطقه 22؛ بر لزوم رسیدگی جدی توسط مسئولین و استفاده از کمک خیرین به موضوع رفع مشکل کمبود مدارس تأکید کرد و گفت: شهری که بیش از یک میلیون نفر از اعضای آن دانش آموزان هستند و 15 درصد جمعیت تهران را تشکیل می دهند، اهمیت عملکرد مدیریت شهری و حساسیت آن را در حوزه ساخت فضاهای آموزشی نشان می دهد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ورود خیرین مدرسه ساز به عنوان رکن سوم و مهم را برای رفع مشکلات حائز اهمیت دانست و همچنین استفاده از ظرفیت های موجود شهرداری را برای برگزاری برنامه های اوقات فراغت و پرورش دانش آموزان از دیگر موارد همکاری برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار