حکیم زاده: ۶۲ درصد دبستانی‌ها در کلاس‌های بالای ۲۶ نفر درس می‌خوانند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۲ درصد دبستانی‌ها در کلاس‌های بالای ۲۶ نفر درس می‌خوانند.

کد مطلب: ۹۵۱۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
حکیم زاده: ۶۲ درصد دبستانی‌ها در کلاس‌های بالای ۲۶ نفر درس می‌خوانند

به گزارش مهر، رضوان حکیم زاده شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: یکی از اتفاقاتی که امسال گلستان را درگیر کرد سیل ابتدای سال بود که به تجهیزات و تاسیسات مدارس آسیب رساند.

وی افزود: اما با مدیریت مجموعه همکاران، مدارس استان از آن وضعیت نابهنجار خارج شده و دانش آموران بدون دغدغه مشغول به تحصیل شدند.

حکیم زاده با توجه به بالا بودن آمار کودکان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی گفت: باید این امر علت یابی و ریشه یابی شود تا بتوان آمار را کاهش داد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: ما به عنوان کارگزار امر تربیت باید آسیب های مدارس را شناسایی و سعی کنیم آنها را به حداقل برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در ۶۲ درصد کلاس ها، دانش آموزان در مدارس با تراکم بالای ۲۶ نفر درس می خوانند و این امر باعث می شود که بین معلم و دانش آموزان روابط عاطفی محکم که جزء لاینفک آموزش است، برقرار نشود.

حکیم زاده با اشاره به طرح های مختلف بازی و یادگیری در مدارس گفت: از سال ۹۵ برگزاری هر آزمونی مثل آزمون چرتکه، کانگورو و غیره تحت هر عنوانی در دوره ابتدایی ممنوع شده است زیرا رشد تک بعدی در سند تحول بنیادین جایگاهی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار