استاندار زنجان:

واگذاری گاوازنگ زنجان ظرف دو هفته آینده تعیین تکلیف شود

زنجان (پانا) -طبق اظهارات استاندار زنجان، مجموعه تفریحی ائل‌داغی (گاوازنگ) زنجان باید توسط معاونت عمرانی استانداری و طی جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان امور اراضی کشور و دستگاه‌های نظارتی و قضایی استان و با ارائه پیشنهادات عملی، ظرف ۲ هفته آینده تعیین تکلیف شود.

کد مطلب: ۹۵۱۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری گاوازنگ زنجان ظرف دو هفته آینده تعیین تکلیف شود

فتح‌الله حقیقی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه امور اراضی استان زنجان اظهار داشت: مجموعه گاوازنگ به منظور ایجاد بستر گردشگری، تفریحی و نشاط با درخواست سازمان همیاری شهرداری‌های استان و موافقت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دهه ۷۰ و پس از تأیید نقشه و اطلاعات در سال ۹۴ به مساحت ۷۵ هکتار و با تعیین اجاره سالانه به سازمان همیاری شهرداری‌ها واگذار شده است.

وی تأکید کرد: در صورتی که هر فرد و مقامی در هر دوره‌ای نسبت به این موضوع، تخلف کرده باشد باید برخورد قانونی با وی صورت پذیرد.

حقیقی خاطرنشان کرد: مجموعه گاوازنگ، ظرفیت و موقعیت مناسبی از نظر تفریحی و گردشگری داشته و باید گردشگری در این مجموعه، جدی گرفته و بهره‌برداری مناسبی از آن شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه گاوازنگ باید به عنوان یک مجموعه در نظر گرفته شود، تصریح کرد: وجود ورزشگاه، موزه فرهنگی دفاع مقدس و زمین‌های تجاری در کنار منطقه تفریحی، آنجا را به یک مجموعه گردشگری با کاربری چندگانه تبدیل کرده است.

وی تإکید کرد: افرادی ساکن منطقه گاوازنگ بوده و حقوقی برای آن‌ها مترتب شده که این موضوع نیز در بهره‌برداری از این مجموعه باید مورد توجه باشد.

حقیقی، واگذاری مجموعه گاوازنگ به سازمان همیاری شهرداری‌ها در گذشته را اقدام اشتباه خواند و گفت: با تشکیل کمیته‌ای پیگیر این هستیم که تمام مجموعه به عنوان یک منطقه شهری به شهرداری زنجان واگذار شود تا مدیریت و نظارت بر مجموعه بر عهده شهرداری باشد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اقدامات مهمی در خصوص کاداستر در استان زنجان انجام شده که تکمیل این پروژه، نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است.

گفتنی است؛ مجموعه تفریحی ائل‌داغی (گاوازنگ) در ۱۴ قطعه به مساحت ۷۵ هکتار ۱۰ سال قبل طی قراردادی به صورت اجاره به سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان واگذار شده و اکنون مدت این قرارداد به پایان رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار