افتتاح بند سنگی ملاتی مشکان نی ریز در هفته دولت

نی ریز(پانا) _به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بند سنگی ملاتی مشکان نی ریز که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار ساخته شده بود با حضور فرماندار شهرستان ، سرپرست منابع طبیعی و مسؤلان محلی افتتاح شد .

کد مطلب: ۹۵۱۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بند سنگی ملاتی مشکان نی ریز در هفته دولت

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی‌ریز گفت : اعتبار اجرایی بند سنگی ملاتی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و به مبلغ ۸ میلیارد ریال تامین شد که در کمتر از ٦ ماه اجرا و به بهره‌برداری رسید .

یزدانخواه مساحت تحت پوشش این بند را ٨٥٠٠ هکتار اعلام کرد و افزود: این بند سنگی ملاتی با طول تاج خاکریز ٣٣٠ متر و طول سر ریز ٣٠ متر و ارتفاع ٨ متر سالیانه قادر خواهد بود ١میلیون و ٥٠٠ هزار متر مکعب از روان آب‌های سطحی را آبگیری و به سفره‌های آب و آبخوان‌ها منتقل کند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری نی‌ریز هدف از اجرای این پروژه را تغدیه سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش آبدهی قنات‌های زیردست، بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه، پیشگیری از خسارات سیل و افزایش پوشش گیاهی منطقه عنوان و اظهار امیدواری کرد که در بارش‌های پیش‌رو این بند سنگی ملاتی بتواند به اهداف تعیین شده دست یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار