در گردهمایی تفویض اختیار مطرح شد:

ضرورت احداث 500کلاس درس در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مشکل کمبود فضای آموزشی در استان را جدی دانست به طوری‌ که احداث 500 کلاس درس درشهرستان ها به ویژه در مرکز استان را از ضروریات خواند.

کد مطلب: ۹۵۱۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت احداث 500کلاس درس در خراسان جنوبی

محمد علی واقعی صبح امروز در نشست قطب چهار کشور با موضوع تفویض اختیار که به میزبانی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزار و 264 معلم وظیفه خدمت رسانی و تعلیم و تربیت 170 هزار دانش آموز دختر و پسر استان در دوره های مختلف تحصیلی بر عهده دارند.

او، با اشاره به پیش بینی رشد 10 هزار نفری جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: خشکسالی های چندین ساله، کوچه روستائیان به حواشی شهرهای بزرگ و رونق شهرک نشینی، کاهش جمعیت دانش آموزی روستایی و افزایش جمعیت دانش آموزی در شهرک های اقماری شده است به طوری که بسیاری از مدارس جدید الاحداث و مستحکم روستاها خالی از جمعیت شده اند و این درحالی است که در غالب شهرهای بزرگ به ویژه مرکز استان با چالش کمبود فضا مواجه هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی پراکندگی جمعیت در استان پهناور خراسان جنوبی را مشکل دیگر آموزش و پرورش در ساماندهی نیروی انسانی دانست و افزود: در حال حاضر 45 آموزشگاه با جمعیت زیر 15 نفر و 9 آموزشگاه با نرخ جمعیت یک تا 3 نفر در روستاهای استان فعالیت می کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به بازنشستگی یک هزار و 122 معلم در مهر ماه سال جاری، ادامه داد: جذب کم نیرو و اعمال سیاست های انقباظی آموزش و پرورش استان را با مشکلات عدیده ای در باب به کار گیری و ساماندهی نیروی انسانی مواجه کرده است.

واقعی، توان، زمان، دایره امکانات و اختیارات را 4 الزام تفویض اختیار برشمرد و ابراز داشت: تبدیل تهدیدات به فرصت، اتخاذ تصمیمات معتبر، مشارکت مدیران مدارس در برنامه ریزی ها و رده های عالی مدیریتی،تسریع در تصمیم گیری، دوری مدیران از رفتارهای آمرانه، تشویق کادر مدارس برای اثر بخشی بیشتر در فعالیت های آموزشی و پرورشی، افزایش مسئولیت پذیری و کاهش هزینه ها از جمله مزایای تفویض اختیار هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین در تفویض اختیار به مدیران مدارس و شروع تحول از مدارس، خاطر نشان کرد: تحول در مدیریت، تحول در محتوا ، متن و گسترش و تعمیق استراتژی آموزش و پرورش سه برنامه راهبردی زیر نظام‌های سند تحول است.

او، اضافه کرد: تحول در آموزش وپرورش اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت دچار دگرگونی شود لذا هر عاملی که باعث شود ما به سمت مدرسه محوری نرویم از موانع اجرای سند تحول است و باید حذف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار