مشاور وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: نسبت 12 به 1 دانش‌آموز به معلم در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: نرخ نسبت جمعیت دانش آموزی به معلم در خراسان جنوبی قریب 12 است.

کد مطلب: ۹۵۱۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد حسن قائدیها در چهارمین نشست قطبی کشور که به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون چهاذ نشست قطبی کشور با موضوع ساماندهی نیروی انسانی، پروژه مهر، هدایت تحصیلی و تفویض اختیار به میزبانی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی برگزار شده است.

او از برگزاری سمینار گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش در پایان هفته جاری خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ها و مسائل آموزش و پرورش سلسله وار و همچون دانه های یک زنجیر به هم متصل هستند و کوچکترین اشکال در اجرای یک برنامه به اجرای سایر برنامه ها خلل وارد می کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش پروژه مهر بدون ساماندهی اصولی نیروی انسانی را ناکارآمد و ضعیف دانست و ادامه داد: پیشنهاد شده با توجه به تعریف شاخص‌های نوین جذب حق‌لتدریس در کشور استانداردسازی شود.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، هماهنگی سامانه‌ها، توزیع متوازن رشته‌ها، هدایت تحصیلی، مدرسه‌محوری، ساماندهی نیروی انسانی و تفویض اختیار را از جمله موضوعات و مصوبات نشست‌های قطب های کشور برشمرد و افزود: نبود تناسی میان رشته‌هایتحصیلی با نیاز بازار کار زمینه‌ساز به‌وجود آمدن فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی بیکار در جامعه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار