منصور غلامی: ایران در تولید علم و دستاوردهای علمی جایگاه جهانی دارد

زنجان (پانا) - وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سفر خود به زنجان، گفت که این روزها دیگر جوانان به دنبال استخدام و کارمند شدن نمی‌روند.

کد مطلب: ۹۵۱۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
منصور غلامی: ایران در تولید علم و دستاوردهای علمی جایگاه جهانی دارد

منصور غلامی در مراسم رونمایی از محصولات نوآورانه پارک علم و فناوری زنجان اظهار کرد: طی 40 سال گذشته ایران در حوزه علمی رشد بسیاری داشته و در تولید علم و دستاوردهای علمی جایگاه جهانی دارد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه طی 10 سال گذشته با شکل‌گیری مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، مراکز تحقیقاتی به دانش گسترده دست پیدا کردند، گفت: همین امر در زندگی مردم و ایجاد شغل برای صاحبان فن موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی دروازه ورود علم و دانش و فناوری به سمت ایجاد اشتغال پایدار، کسب ثروت از طریق علم و کمک به توسعه پایدار جوامع است، اضافه کرد: باید از ظرفیت این مراکز به نحو احسن استفاده و از آنها حمایت شود.

غلامی افزود: امروز جوانان به دنبال استخدام و کارمند شدن نبوده و به دنبال ایده‌های جدید و خلاقانه هستند و در حوزه کاربست دستاوردهای علمی و انتقال یافته‌های علمی به سمت عملیاتی و کاربردی شدن پیش می‌روند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه نسل‌های آینده سرمایه ارزشمندی برای کشور هستند، اضافه کرد: البته باید توجه کنیم که سرافرازی و سربلندی آنها در گرو تربیت خوب و توجه آنها به ظرفیت‌های خدادادی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار