سنجش ۶۲ درصد نوآموزان گیلانی

رشت (پانا) - از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا کنون بیش از ۲۳ هزار نوآموز سنجش شدند.

کد مطلب: ۹۵۰۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سنجش ۶۲ درصد نوآموزان گیلانی

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۹ هزار و ۱۶۸ نوآموز بدو ورود به پایه اول و ۳ هزار و ۸۴۸ نفر نوآموز پیش دبستانی تا کنون در این طرح از نظر سلامت سنجش شدند.
نادر جهان آرای با اشاره به سنجش ۳۷ هزار نوآموز گیلانی تا پایان شهریور افزود: در این طرح سلامت بینایی، شنوایی، ضریب هوشی و نمودار رشد ۲۲ هزار کودک بدو ورود به پایه اول و ۱۵ هزار پیش دبستانی سنجش می‌شود.
وی با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت از اول تیر در استان افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان در ۲ مرحله مقدماتی و تخصصی در حال اجراست.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: اگر سلامت نو آموزان در مرحله مقدماتی تأیید شود با دریافت برگه سلامت می‌توانند برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند و اگر مشکوک به بیماری یا نارسایی جسمانی باشند وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.
نادرجهان آرای اضافه کرد: تاکنون پرونده هزار و ۷۲۷ نوآموز برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شد.
وی با بیان اینکه ۱۲۸ پایگاه سنجش سلامت و ۱۵ پایگاه سیار در مناطق مختلف استان برای اجرای این طرح فعال هستند گفت: ۳۰۰ کادر اجرایی اجرای این طرح را برعهده دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود:پارسال سلامت ۲۰ هزار و ۷۹۵ نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان و ۱۰ هزار و ۵۶۹ کودک پیش دبستانی سنجش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار