وزیر علوم: رشته های مهارتی متناسب با نیاز جامعه باشد

رشت (پانا) - وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: رشته های مهارتی در دانشگاه های فنی و حرفه ای متناسب با اشتغال و نیاز جامعه باشد.

کد مطلب: ۹۵۰۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم: رشته های مهارتی متناسب با نیاز جامعه باشد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح همزمان ۳۴ پروژه عمرانی دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور در بندرانزلی گفت: دانشگاه های کشور در بخش های مختلف دستاوردهای بسیاری داشته و در بخش هایی هم خلاء هایی وجود داشته است.

غلامی با بیان اینکه در اوایل انقلاب تلاش زیادی برای توسعه و حفظ مقاطع دانشگاه های حرفه ای و مهارتی وجود داشت افزود: در ادامه حضور بخش هایی از اموزش عالی در مقطع تحصیلات مهارتی از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تلاش وزارتخانه بر این است که از این دانشگاه حمایت شود.

غلامی تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، تنها دانشگاهی است که مجوز گسترش داشته و مجاز است رشته و مقطع و آموزشکده را ایجاد و افزایش دهد .

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رشته های مهارتی متناسب با اشتغال و نیاز جامعه پیش خواهد رفت گفت: به روز کردن رشته های مهارتی در راستای توسعه کشور در بخش های صنعتی از اولویت های ماست تا نیروی انسانی ماهر از این دانشگاه ها فارغ التحصیل و وارد جامعه شود.

غلامی با اشاره به حمایت همه جانبه مسئولان استان های مختلف از دانشگاه های فنی و حرفه ای تصریح کرد: خیران نیز برای توسعه و تجهیز دانشگاه ها به امکانات و زیر ساخت های مورد نیاز، کمک های شایانی داشته اند.

وی افزود: از سال ۹۶ طرحی به عنوان مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه های فنی و حرفه ای شروع شده که در دو سال گذشته بازخوردهای بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه های کار آفرین به عنوان دانشگاه های نسل سوم جامعه را به سوی پیشرفت و پیشبرد اهداف حرکت خواهد داد ، تاکید کرد: علاقه مندی جوانان ما به تحصیلات مهارتی دانشگاهی بیشتر شده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تلاش است جایگاه فعلی این سرمایه عظیم ملی ارتقاء بخشد.

همچنین در این مراسم که استاندار گیلان و مدیران ارشد کشور و استان نیز حضور داشتند توسط منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ۳۴ پروژه عمرانی مرتبط با این وزارتخانه با زیربنای ۳۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری معادل۴۲۴ میلیارد ریال ، همزمان در ۱۷ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار