استاندار فارس: کشور در زمینه نگهداشت استعدادها و نخبگان دچار آسیب است باید بسترسازی شود

شیراز (پانا) - استاندار فارس نگهداشت استعدادها و نخبگان را نیز بسیار با اهمیت دانست و گفت: با بررسی گذشته می‌توان به این نتیجه رسید که در این زمینه دچار آسیب هستیم ، چراکه نتوانسته‌ایم بستر لازم برای ماندن نخبگان فراهم کنیم و یا اینکه اگر رفتند به کشور بازگردند.

کد مطلب: ۹۵۰۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: کشور در زمینه نگهداشت استعدادها و نخبگان دچار آسیب است باید بسترسازی شود

عنایت‌الله رحیمی در آیین تقدیر از دانش آموزان مدال‌آور المپیاد علمی ،مسابقات ورزشی و تک‌رقمی‌های کنکور 98 در فارس، گفت: قطعاً اراده شخصی این دانش آموزان در موفقیت‌هایشان بسیار اثرگذار بوده و انگیزه‌هایی منجر به کسب این موفقیت‌ها شده قابل‌ستایش و تقدیر است .

استاندار فارس گفت : یکی از وظایف ما در مجموعه دستگاه گسترده آموزش‌وپرورش و دیگر مراکز آموزشی، شناسایی استعدادها در زمان‌های متفاوت از دوران مهدکودک تا پایان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها است.

او گفت : بعد از شناسایی استعدادها ،آموزش‌وپرورش آن‌ها مدنظر است که این نقش علاوه بر آموزش‌وپرورش و دانشگاه، برعهده خانواده ، اجتماع و سایر نهادهای مرتبط نیز هست ، چراکه همه این عوامل در آموزش‌وپرورش استعدادها نقش دارند .

رحیمی نگهداشت استعدادها و نخبگان را نیز بسیار با اهمیت دانست و گفت: با بررسی گذشته می‌توان به این نتیجه رسید که در این زمینه دچار آسیب هستیم ، چراکه نتوانسته‌ایم بستر لازم برای ماندن نخبگان فراهم کنیم و یا اینکه اگر رفتند به کشور بازگردند.

وی با اشاره به نقش نخبگان در پیشرفت همه‌جانبه کشور ، گفت: برای حفظ ، نگهداشت و توانمند کردن این استعدادهای برتر نیازمند بسترسازی و تهیه مقدمات کار برای این امر مهم هستیم.

استاندار فارس در ادامه بابیان اینکه" معلمان نخبگان جامعه هستند" گفت: هر کشوری که به معلم و نظام تعلیم و تربیت خود اهمیت دهد موفق‌تراست و اینگونه است که می‌تواند توسعه را با سرعت بیشتری به دست آورد و اگر سایر نخبگان جامعه نیز به جمع معلمان بپیوندند می‌توانند توسعه بیشتری را رقم بزنند.

او با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سطح استان برای تقویت و حفظ و نگهداشت مدال‌آوران عرصه‌های علمی ، گفت: این مدال‌آوران به عضویت انجمن نخبگان استان درخواهند آمد و تلاش ما این است تا با فراهم کردن تسهیلات لازم چه در دانشگاه و چه در بنیاد نخبگان ،زمینه ارتقاء آن‌ها را فراهم کنیم.

در این مراسم از 35 دانش‌آموز مدال‌آور المپیادهای علمی، مسابقات ورزشی و تک‌رقمی‌های کنکور سراسر در فارس تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار