رییس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه

کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی مدارس استان برگزار شد

کرمانشاه (پانا) - سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت استان از برگزاری کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۰۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی مدارس استان برگزار شد

ماشاءالله پروین سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر گفت: کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی مدارس با حضور نمایندگان سازمان‌های عضو این کمیته در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت در این جلسه گفت: مولفه سلامت در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نقشی مستقیم دارد. 25درصد جامعه به عنوان دانش‌آموز به طور مستقیم با آموزش و تربیت ارتباط تنگاتنگ دارند، لذا در جهت سلامت جسم و روان این قشر نیازمند همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه محوری سلامت و سایر ارگان‌ها هستیم.

وی ادامه داد: سلامت به عنوان یک دانش تخصصی مطرح است و اگر تربیت و علم اندوزی در کنار بهداشت و سلامت قرار بگیرد، قطعاً در راه شکوفایی قشر آینده‌ساز جامعه نقش مثبتی خواهد داشت.

پروین تصریح کرد: آموزش سلامت و بهداشت به معلمان و مدیران توسط دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در ایجاد بهداشت مدارس و در میان قشر دانش‌آموز استان سودمند واقع شود لذا در این رابطه نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

در این جلسه شیرزاد احسانخواه رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و سلامت در رشد و بالندگی جامعه در ابعاد گوناگون نقشی مکمل و بی‌بدیل دارند، افزود: این مکان آموزشی شکل‌دهنده‌ی ساختارهای درونی و شخصیتی دانش‌آموز است بنابراین سلامت دانش‌آموز در گرو ایجاد محیطی سالم و به‌ دور از هرگونه تهدید در سلامت جسمی و روانی آن است.

احسانخواه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش باید با اقدامات هماهنگ و تاثیرگذار در امر آموزش و سلامت تعاملی دوسویه داشته باشند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این راستا اقدامات شایسته‌ای از سوی این دو دستگاه مورد اجرا قرار گرفته و توانسته‌ایم در ایجاد سلامت جسمی و روانی کودکان و دانش‌آموزان برنامه‌هایی هماهنگ‌ و سازمان‌یافته را اجرا نماییم.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های اداره سلامت وتندرستی ارائه داد و گفت: هماهنگی‌های لازم در اجرای برنامه‌های مشترک سلامت دانش‌آموزان پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، واگیر و غیرواگیر، پیشگیری از پدیکلوزیس سر، آنفلوانزا، مکمل یاری آهن و ویتامین D و ...چندین برنامه دیگر صورت گرفت.

از دیگر موضوعات مهم مطرح شده پیگیری ساماندهی وضعیت بهداشتی پایگاه‌های سالم مدارس بود که مقرر گردید تیم‌های نظارتی استانی و منطقه‌ای تشکیل و پایگاه‌های مدارس را مورد ارزیابی قرار دهند آخرین دستورالعمل‌های مرتبط نیز برای اجرا به مدارس ابلاغ گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار