پیشکسوتان سرمایه اجتماعی هر جامعه ای هستند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با عنوان اینکه پیشکسوتان عصاره علم و دانش جامعه هستند، گفت: در تمام جوامع به پیشکسوتان با دید سرمایه های اجتماعی نگریسته می شود.

کد مطلب: ۹۵۰۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پیشکسوتان سرمایه اجتماعی هر جامعه ای هستند

احمد ناصری در هشتمین مرحله از مراسم تکریم پیشکسوتان آموزش و پرورش استان که در خانه معلم اردبیل برگزار شد، افزود: برای اینکه نظام تعلیم و تربیت بتواند در مسیر درستی قرار گیرد بایستی از این سرمایه اجتماعی بهره مند شود.

او با بیان اینکه شما به نسلی تعلق دارید که عصاره و چکیده آن نسل، امروز در اختیار جامعه می باشد، تصریح کرد: زمانیکه رسالت تعلیم و تربیت را بر عهده داشتید نسلی را تربیت کردید که اداره امور کشور را امروز در دست دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با عنوان اینکه پیشکسوتان همچنان جزو خانواده بزرگ فرهنگیان هستند، اظهار داشت: تکریم پیشکسوتان در ۸مرحله و در مناسبت های مختلف در اردبیل اتفاق افتاده است که این روند ادامه خواهد داشت.

ناصری خاطر نشان ساخت: با پیگیری هایی که آموزش و پرورش استان انجام داد، موفق شدیم با تاسیس باشگاه پیشکسوتان فرهنگی استان اولین قدم را در تکریم این قشر زحمتکش جامعه برداریم.

او با اشاره به اینکه باشگاه پیشکسوتان محلی برای برگزاری گردهمایی های ادبی و همچنین امکانی برای ورزش و مطالعه می باشد، گفت: مسایل معیشتی و بیمه درمانی بازنشستگان نیز در این کانون پی گیری خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچین از گردآوری کتاب خاطرات فرهنگیان بازنشسته خبر داد و گفت: دبیرستان صفوی به جهت قدمت تاریخی که دارد برای ایجاد موزه تاریخی آموزش و پرورش انتخاب شده است که در این موزه سعی داریم تمامی مدارک و آثاری را که مربوط به تاریخ آموزش و پرورش استان هست جمع آوری و در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهیم.

ناصری همچنین در بیان اقدامات‌‌‌ آموزش و پرورش استان در راستای ارتقای منزلت و سطح رفاهی فرهنگیان به توسعه مراکز درمانی و رفاهی و اختصاص فاز دو خانه معلم اردبیل به اسکان بیماران صعب العلاج فرهنگی استان اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار