اختصاص 15 میلیارد تومان برای راه اندازی اولین کارخانه نوآوری استان اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت:عملیات آماده سازی اولین کارخانه نوآوری وفناورانه استان آغاز شده و برای راه اندازی آن 15 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۹۵۰۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 15 میلیارد تومان برای راه اندازی اولین کارخانه نوآوری استان اردبیل

اکبر بهنام جو در نشست با مالک کارخانه چرم مغان با بیان این مطلب گفت:5 میلیارد تومان کمک بلاعوض به پارک علم وفناوری استان برای آماده سازی ، اجرای معماری داخلی و استقرار واحدهای فناورانه شرکت های دانش بنیان در این مجموعه اختصاص یافته است و 10 میلیارد تومان نیز تسهیلات کم بهره بانکی به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری پرداخت می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه رونق فضای کسب و کار ، ایجاد اشتغال و حمایت از نخبگان و مخترعین ، سرلوحه برنامه های اقتصادی استان است ، افزود: در قالب کارخانه نوآوری و در راستای سیاست های اقتصادی دولت ، این مجموعه با استقرار شرکن های دانش بنیان و برگزاری استارتاپ ها نقش مهمی را در توسعه و رونق فضای کسب و کار و تولید محصولات دانش بنیان ایفا می کند.

او با اشاره به اینکه وسعت 16 هکتاری با 25 هزار متر مربع فضای مسقف کارخانه چرم مغان ظرفیت قابل توجهی برای استقرار و فعالیت های شرکت های دانش بنیان و واحدهای علمی و فناوری استان است و با تکمیل و بهره برداری از آن ، بخش عمده ای از مشکل تامین مکان فعالیت این شرکت ها مرتفع می شود ، افزود: تلاش می کنیم این کارخانه در سفر آتی رئیس جمهور کشورمان به استان تکمیل و به بهره برداری برسد و امکان توسعه این مجموعه به 100 هکتار از قابلیت های آن است.

بهنام جو تشریح کرد:فرزندان توانمند استان در قالب شرکت های فناوری و دانش بنیان در 4 حوزه تخصصی کشاورزی ، ساختمان ، صنایع چرم و گردشگری در این مجموعه فعالیت خواهند کرد و پیش بینی می شود طی سه سال آینده 3 هزار اشتغال جدید ایجاد شود.

کارخانه چرم مغان که از سال 1389راکد و بخشی از کارخانه مستهلک شده است ، با تلفیق علم وفناوری و صنعت به کارخانه نوآوری(فناورانه) تبدیل و مجوزهای لازم از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اخذ شده است که علاوه بر فعالیت های مربوط به تولیدات صنایع چرمی ، فعالیت های علمی و تولید محصولات دانش بنیان نیز در این مجموعه محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار