نفر اول کنکور تجربی: کلاس‌های کنکور فایده زیادی برای دانش‌آموزان ندارد

تهران (پانا) - اگر صبح با صدای زنگ تلفن از خواب بیدار شویم قطعا با حال خوشی جواب تلفن را نمی دهیم. حال تصور کنید اگر تماس گیرنده به شما بگوید رتبه یک کنکور را کسب کرده اید، حتما خواب از سرتان می پرد. ممکن است هر رفتاری را که نشان از هیجان زیاد باشد از خود بروز دهید. جیغ، اشک شوق، فریاد شادی و یا حتی سکوت. اصلا کسی هست که از شنیدن چنین خبری تعجب نکند و برایش عادی باشد؟

کد مطلب: ۹۵۰۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
نفر اول کنکور تجربی: کلاس‌های کنکور فایده زیادی برای دانش‌آموزان ندارد

اول شدن در کنکور تجربی امسال که ۶۳۷ هزار و ۹۴ نفر داوطلب داشت، کار دشواری است و عزم و اراده زیادی را می طلبد. شنیدن چنین خبری برای ایزدمهر احمدی‌نژاد، خوشحال کننده بود؛ اما مایه تعجب نه.
ایزدمهر احمدی‌نژاد، رتبه یک کنکور تجربی سال 98، با شرکت در آزمون های آمادگی پیش از کنکور، رتبه زیر 10 را برای خود تخمین زده بود و آمادگی حضور در جمع رتبه‌های برتر را داشت. او از کسب رتبه یک کنکور تجربی اصلا تعجب نکرده است و می‌گوید: خوشحالم که رتبه یک تجربی را کسب کردم چون تعداد زیادی از دانش‌آموزان در کنکور این رشته شرکت می‌کنند و اول شدن افتخار بزرگی است؛ اما بیشتر برای خانواده و به ویژه مادرم خوشحال هستم. با شرکت در آزمون‌های آمادگی پیش از کنکور، رتبه‌های خوبی کسب می‌کردم؛ بنابراین انتظار رتبه زیر 10 را داشتم و خیلی از رتبه یک شدن تعجب نکردم.
او در کلاس‌های کنکور ثبت نام نکرده بود و فقط در مدرسه درس می‌خواند و در این باره می‌گوید: حتی گاهی از شرکت در کلاس‌های مدرسه نیز فرار می‌کردم. البته که سطح مدرسه‌ام از مدارس عادی کمی بالاتر بود؛ اما من فقط در مدرسه خودم برای کنکور آماده شدم. پایه دهم و یازدهم را در مدرسه نمونه دولتی بودم و سال دوازدهم را غیر دولتی گذراندم. فکر می‌کنم کلاس‌های کنکور فایده زیادی برای دانش‌آموزان ندارد و مهم، عزم و همت خودشان است.
رتبه یک کنکور تجربی، برای دانش‌آموزان توصیه‌هایی هم دارد و به آنها می‌گوید: که باید همیشه امیدوار بمانند و به حرف‌های ناامیدکننده، از طرف هر کسی، توجه نکنند. سعی کنند دائما در تلاش باشند و بهترین چیزی که می‌توانند را ارائه بدهند. این را هم بدانند که لازم است برای ورود به دانشگاه‌های برتر امتحانی وجود داشته باشد که یا به شکل کنکور باید باشد یا به شکل امتحانات نهایی. من فکر می کنم که بودن کنکور لازم است و کسی که زحمت می کشد و شایسته تر است در این رقابت پیروز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار