معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی:

مهمترین دغدغه حوزه سوادآموزی بحث انسداد مبادی بی سوادی است

مشهد (پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و معاون سوادآموزی این اداره کل، نشست تخصصی معاونین سوادآموزی استان های بالاتر از میانگین نرخ سواد آموزی کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین دغدغه حوزه سوادآموزی بحث انسداد مبادی بی سوادی است

مصطفی اسدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این نشست گفت: جایگاه سوادآموزی استان خراسان رضوی از سال 95 تاکنون پیشرفت زیادی داشته و طبق آمار رسمی که در سال 95 گرفته شده است میانگین سواد در استان خراسان رضوی 96/1 درصد بوده که این آمار برابر با میانگین سواد در کشور بوده است و در این بین تلاش های زیادی صورت گرفته و خوشبختانه این آمار در سال 97 به 97/3 درصد ارتقاء یافته که رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: در سال جاری به منظور کاهش بیسوادی در استان خراسان رضوی و به خصوص در شهر مشهد مقدس که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به کمک شهرداری مشهد طرح های کیفیت بخشی و شتاب بخشی ویژه ای در دست اقدام داریم و این طرح ها می تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر استان های کشور باشد.

اسدی خاطرنشان کرد: استفاده از توان و ظرفیت دستگاه ها و ادارات مرتبط با حوزه سوادآموزی در مشهد و سایر شهرهای استان بسیار حائز اهمیت است و در همین زمینه با ادارات و دستگاه های زیادی تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: سواد یکی از عوامل رشد و توسعه یافتگی در جوامع گوناگون است و هرچقدر در جهت افزایش سوادآموزی تلاش کنیم به رشد و توسعه کشور کمک کرده ایم.

وی تصریح کرد: مهمترین دغدغه همکاران حوزه سوادآموزی در سراسر کشور بحث انسداد مبادی بی سوادی است و باید راهکارهایی تدوین کنیم تا به آمار بی سواد کشور اضافه نشود.

لازم به ذکر است در گردهمایی تخصصی معاونین سواد آموزی استان های بالاتر از میانگین نرخ سواد آموزی کشوری، معاونین سواد آموزی استان های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، یزد، قزوین، البرز، سمنان، گیلان، مازندران و مرکزی حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار