عدالت آموزشی سنگ بنا و زیربنای عدالت اجتماعی است

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در نشست تخصصی معاونین سوادآموزی استان های بالاتر از میانگین نرخ سوادآموزی کشور، عدالت آموزشی را سنگ بنا و زیربنای عدالت اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۹۵۰۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
عدالت آموزشی سنگ بنا و زیربنای عدالت اجتماعی است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این نشست تخصصی گفت: گسترش و بسط عدالت اجتماعی یکی از شاخص های توسعه یافتگی در بسیاری از کشورهای دنیا محسوب می شود و گسترش عدالت یکی از اصولی است که در همه تئوری ها به آن پرداخته شده و این موضوع برای مردم جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: عدالت آموزشی سنگ بنا و زیربنای عدالت اجتماعی است و بدون ایجاد عدالت آموزشی، عدالت اجتماعی میسر نخواهد شد.

خدابنده تصریح کرد: عدالت جنبه های گوناگون دارد و عدالت توزیعی، عدالت رویه ای و عدالت مراوده ای از اقسام عدالت است و اگر هرکدام از آن ها در جامعه محقق نشود موجبات پیدایش احساس تبعیض در جامعه را فراهم خواهد نمود و این نگاه احساس تبعیض از خود تبعیض بدتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: عدالت آموزشی حداقل توانمندی را برای دستیابی به عدالت اجتماعی محقق می سازد و امکان اشتغال به کار یک نمونه از اثرات مفید آن می باشد.

وی افزود: تئوری های توانمندسازی به این نکته اذعان دارند که اگر قرار است توانمندسازی حاصل شود حتما باید یک انگیزه درونی و خودانگیزگی در فرد پدیدار شود و در بحث سوادآموزی افرادی که قرار است سواد بیاموزند حتما باید این انگیزه قوی را داشته باشند.

خدابنده خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در جهت تحقق عدالت آموزشی اقدامات خوبی صورت گرفته و وجود چهار مدرسه در استان که فقط با یک دانش آموز دایر است و نیز وجود 16 مدرسه که فقط با دو دانش آموز به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد نمونه هایی از بسط عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تاکید کرد: ما نمی خواهیم حتی یک دانش آموز نیز بی سواد باشد و تلاش می کنیم کلیه مبادی بی سوادی را مسدود نماییم تا همه لازم التعلیمان بتوانند در کلاس درس حاضر شوند کما اینکه با ایجاد کانکس یا چادر این مهم در نقاط دورافتاده و محروم محقق می شود.

خدابنده در پایان مراکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی را یکی از مراکزی دانست که در راستای تحقق عدالت آموزشی و عدالت اجتماعی ایجاد شده است و در جهت توانمندسازی و ایجاد خودانگیزگی در افراد بسیار موثر بوده و نتایج خوبی به همراه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار