درخشش مستندساز شیرازی در  هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی

شیراز(پانا) - هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، با ارسال ۱۲۰ اثر مستند به دبیرخانه این اجلاس از استان های مختلف، به کار خود پایان داد و از برگزیدگان این اجلاس تقدیر شد که در این بین مستندساز شیرازی محمد علی زارع شریفی موفق به کسب مقام برتر این اجلاس شد.

کد مطلب: ۹۵۰۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
درخشش مستندساز شیرازی در  هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی

هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، با معرفی مستندسازان برتر در زمینه های رادیویی، تلویزیونی و خبری در میبد یزد به کار خود پایان داد و در این اجلاس از حسین خلیل زاده، مریم تقی زاده و حمیدرضا امیر از استان یزد، آرش شبانکاره از استان بوشهر، حسین حیاوی از استان خوزستان و نصرت نوروزی از استان سیستان و بلوچستان به عنوان مستندساز برتر رادیویی، نام برده شد و مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در ادامه از یزدان کیانی از چهارمحال و بختیاری، هادی خدادی، محسن آقابیگی و مهدی کارگر شورکی از استان یزد به عنوان مستندسازان برتر تلویزیونی تجلیل شد.

آرش بابایی از استان گلستان، محمدعلی زارع شریفی از استان فارس و سیده سکینه میرطاهری از استان یزد نیز از مستندسازان خبری برتر این اجلاس بودند که از آنها تجلیل به عمل آمد.

محمد علی زارع شریفی با تهیه یک مستند خبری به زندگی غلام‌حسین پیروانی قهرمان ورزشی فارس و جنبه‌های ارادت وی به امام حسین (ع) و نقش ائمه اطهار در زندگی و موفقیت او در ورزش پرداخته‌است که مورد توجه ویژه داوران اجلاس واقع شد و موفق به کسب مقام برتر مستند خبری شد.

هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان و بیش از ۶۰۰ پیرغلام حسینی از سراسر کشور و ۳۲ پیرغلام بین المللی از ۲۹ کشور دنیا در میبد یزد به کار خود پایان داد.

شعار هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی امسال فرهنگ حسینی، الگوی تمدن اسلامی و اراده انقلابی است که پیرغلامان بین‌المللی در خصوص تمدن اسلامی که برگرفته از فرهنگ عاشورا است بحث و تبادل نظر کردند.

انتخاب پیرغلامان بر اساس ۱۲شرط از جمله سن بالای ۷۵سال، حفظ بیش از دوهزار بیت شعر و تالیف و پژوهش در زمینه فرهنگ عاشورا بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار