برگزاری جلسات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

چهارمحال و بختیاری ( پانا ) - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در رابطه با سند راهبردی قرآن، گفت: چرا برگزاری جلسات توسعه فعالیت‌های قرآنی مورد بی‌مهری قرار گرفته است؟ اعضای شورای توسعه قرآنی قبلاً بیشتر فعال بودند و از جمله کارهای خوبی که این شورا انجام داده است تهیه سند راهبردی قرآن است که سند خوب و قابل توجهی است و بسیار مورد عنایت قرار گرفته است .

کد مطلب: ۹۵۰۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام عصر روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی، با بیان اینکه افزایش جمعیت به عنوان یک باور مهم در بین مسئولان و بدنه جامعه تبدیل نشده است، اظهار کرد: این نگاه باید اصلاح شود که عزم و اراده همگانی را می‌طلبد لذا همگان باید دست به دست هم دهند تا این بیماری مهم درمان شود .
وی در ادامه جلسه در رابطه با سند راهبردی قرآن افزود: چرا برگزاری جلسات توسعه قرآنی مورد بی‌مهری قرار گرفته است؟ اعضای شورای توسعه قرآنی قبلاً بیشتر فعال بودند و از جمله کارهای خوبی که این شورا انجام داده است تهیه سند راهبردی قرآن است که سند خوب و قابل توجهی است و بسیار مورد عنایت قرار گرفته است .
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: اقداماتی که در صفحه هشتم این سند آمده است را عملی کنید که برای فعالیت‌های قرآنی بسیار موثر و راهگشا هستند .
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: برای مدیریت این فعالیت‌ها کارگروه عملیاتی لازم است تا فعالیت‌ها هدفمند و با برنامه انجام شوند که قطعا نتیجه نیز خواهیم گرفت. این زمینه جای کار بسیاری دارد که هرچه بیشتر تلاش کنیم و جوانان و خانواده‌ها را بیشتر بر سر سفره قرآن بنشانیم، نتیجه بهتری به دست خواهیم آورد .
نماینده ولی فقیه در استان در رابطه با استفاده از ظرفیت‌ پارک‌ها، اظهار کرد: پارک‌های استان ظرفیت‌های بالایی دارند اما متاسفانه به علت اینکه مدیریت خوبی ندارند نمی‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم .
وی با بیان اینکه جمعیت بالایی در پارک‌ها حضور دارند، ادامه داد: با بیان مسائل اعتقادی، دینی، اخلاقی در این مراکز، محیط فرهنگی در پارک‌ها ایجاد می‌شود و مردم به آرامش بیشتری می‌رسند و زمانی که از پارک به منزل بازمی‌گردند به درجات علمی آن‌ها نیز اضافه شده است .
حجت‌الاسلام نکونام در پایان به هفته دولت و شهادت شهیدان باهنر و رجایی اشاره و اظهار کرد: در این هفته فرصت در اختیار دولتمردان قرار گرفته است تا نگاه ویژه‌ای به برنامه‌ها، خروجی‌ کارشان و نقش خود در جامعه داشته باشند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه هفته دولت تنها برای افتتاح طرح‌ها و تجمیع آمار نیست، افزود: البته این کارها خوب و ارزشمند است اما باید در نظر داشت که نکته اصلی هفته دولت که همان گفتمان است مغفول نماند .
حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: در این هفته باید در رابطه با نحوه گفتمان صحیح در دولت سخن گفته شود تا بدانیم چه فرهنگی در دولت باید اجرا شود. آسیب‌های بسیاری به علت سوء مدیریت و یا رفتار پسندیده به علت حسن مدیریت در جامعه بسیار است که باید مورد توجه قرار گیرند .
وی گفت: آنچه شهید باهنر و رجایی را برجسته کرد افتتاح طرح‌ها نبود بلکه فکر، عقاید، شاکله انسانی و اخلاق آن‌ها سبب این اتفاق بود که باید در جامعه گفته شود .
نماینده ولی فقیه در استان در خصوص اینکه مقرر شده جلسات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در قالب جلسات شورای فرهنگ عمومی برگزار شود، بیان کرد: جلسه شورای توسعه قرآنی جلسه پر فضیلتی است که چهره‌های قرآنی گرد هم جمع می‌شوند و برای قرآن کار می‌کنند لذا این جلسات نباید تعطیل شود و طبق روال قبل برگزار شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار