استاندار آذربایجان شرقی: صنعت بحرانی در استان نداریم

برنامه های استان برای حل مشکل اشتغال

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان شرقی گفت: هیچ صنعت بحرانی در استان نداریم و در مدت 4 ماه، 40 درصد صادرات غیر نفتی از استان افزایش یافته و همچنین در این مدت ورود گردشگر خارجی نیز 40 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۵۰۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: صنعت بحرانی در استان نداریم

محمدرضا پورمحمدی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام (ره) تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای دولت بیان کرد: خدمتگزاری را که شهیدان رجایی و باهنر که در هفته اول خدمت خود به آن اذعان داشتند کلید واژه همه دولتمردان است.

وی با بیان این که مودت همدلی و همراهی خوبی در استان در زیر سایه نماینده ولی فقیه در استان وجود دارد، گفت: برای مدیریت موفق باید برنامه داشت که در این راستا سند تدبیر توسعه استان نقشه راه ما است که اجرای آن نیازمند اتاق فکر و شورای راهبردی است که به همین منظور مجمع مشورتی در استان با حضور استانداران و نمایندگان مجلس سابق و فعلی تشکیل یافته تا از تجربیات آن ها و دیدگاه های راهبردی برای توسعه استان استفاده شود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: مسایل و مشکلات استان را اولویت بندی کردیم که دو موضوع اشتغال و محیط زیست از اولویت های مهم استان هستند که برای این مشکلات برنامه ریزی های کوتاه، میان و بلند مدت داریم.

پورمحمدی ادامه داد: توجه به اشتغال روستایی، خود اشتغالی و فراگیر از برنامه های کوتاه مدت استان برای حل مشکل بیکاری هستند که با اجرایی شدن این برنامه ها در یک سال گذشته 7 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و همچنین در این راستا حمایت از صنایع موجود را اولویت خود قرار داده ایم و توسعه 280 صنعت در استان را شروع کرده ایم که باعث ایجاد 20 هزار فرصت شغلی می شود.

وی گفت: در برنامه های میان مدت نیز 3 شهرک گردشگری و صنایع دستی از حمله صنعت کفش چرم و صنایع دانش بنیان را شروع کرده ایم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در برنامه های بلند مدت نیز توجه به صنایع پایین دستی مس و صنایع نفلین سینیت و تولید آلومینا و قطب سوم خودروی کشور را در برنامه داریم که هرکدام 10 هزار فرصت شغلی پایدار را ایجاد می کنند.

پوورمحمدی گفت: البته اولویت سومی را نیز برای استان در نظا داریم که تحقق سایر برنام ها نیز به این اولویت بستگی داردکه تکمیل مگا پروژه های راه آهن میانه تبریز، آزاد راه سهند تبریز و آزاد راه اهر تبریز از اولیت های مهم استان هستند که پی گیری می کنیم تا ظرف مدت 2 ماه آزاد راه سهند تبریز و اهر تبریز به بهره برداری برسد و پروژه راه آهن تا بستان آباد را نیز در مدت 2 ماه افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: هیچ صنعت بحرانی در استان نداریم و در مدت 4 ماه، 40 درصد صادرات غیر نفتی از استان افزایش یافته و همچنین در این مدت ورود گردشگر خارجی نیز 40 درصد افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار