مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس غیر دولتی استان :

مدارس غیر دولتی می توانند منشاء تحول و نگاهی نو در آموزش و پرورش باشند

زنجان (پانا) - جلسه هم اندیشی مدیران مدارس غیر دولتی استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ، مشاور اجرایی مدیر کل ، رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی اداره کل و کارشناسان و مدیران مدارس غیر دولتی استان در محل سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۰۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیر دولتی می توانند منشاء تحول و نگاهی نو در آموزش و پرورش باشند

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت و ایام ذی الحجه گفت ما در آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که محصول علم، مصرف کننده علم وتولید کننده علم است شرایط ویژه ای داریم و تمام عناصر آموزش و پرورش با علم و دانش و توانمندی عجین شده است.

رفیعی با اشاره به این نکته که خطا در آموزش و پرورش موجب تباهی یک نسل می شود گفت: «باید مهارت‌های مدیریتی و علمی خود را ارتقا دهیم.»

وی با اشاره به ازدیاد ظرافت های مدیریت آموزشی افزود: «یک مدیر خوب مدرسه می تواند کارخانه ای عظیم را اداره کند اما تضمینی نیست مدیر یک شرکت بزگ بتواند مدرسه را اداره کند.»

این مقام مسئول افزود: «مهم‌ترین راهبرد واستراتژی ما در آموزش وپرورش سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.»

مدیر کل آموزش وپرورش اضافه کرد: «سند تحول بنیادین ، جهان بینی یک مسلمان ایرانی است ،نوع فکر کردن ماوتاریخ وآینده ماست.»

فرنشین تعلیم وتربیت استان افزود: «در سند تحول چند کلید واژه مهم برای مدیران مدارس است و هدف و تلاش ما در سند تحول بنیادین این است که به حیات طیبه برسیم واینکه بتوانیم یک قدم دانش آموزان را به خدا نزدیک تر کنیم.»

رفیعی ادامه داد: «بیش از 30بار در سند تحول بنیادین از واژه اعتدال استفاده شده وهمینطور در مبانی فلسفی سند تحول اشاره شده که در این دنیا چه کار کنند ودر آن دنیا چگونه شوندو همینطورچرخش های تحول آفرین در سند بسیار مهم است که مورد توجه قرار گرفته است.»

وی ادامه داد: «نقطه عطف سند تحول بنیادین چرخش های تحول آفرین آن است وتمام عوامل مدرسه مربی ودانش آموزان متربی به شمار می روند.»

این مقام مسئول اضافه کرد: «ما در صددیم مدرسه از یک نهاد انتقال دانش به کانون داد وسند تعلیم وتربیت چرخش یابد چرا که دانش آموز یک عنصر نادان ومعلم دانای کامل نیست بلکه دانش آموز یکی از شرکای تربیتی ماست.»

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت استان اضافه کرد: «یا باید تغییر را پذیرفت یا «تغییر» ما را تغییر می‌دهد وآنچه سند تحول بنیادین از ما می‌خواهد این است که دانش آموزان را مطابق معیارهای اسلامی-ایرانی تربیت کنیم.»

رفیعی افزود: «مهمترین فاکتور مدرسه روح حاکم بر تعلیم وتربیت آن مدرسه است وباید روش های تربیتی مطلوب ومناسب مد نظر قرار گیرد ومدارس غیر دولتی می‌توانند منشاء تحول در آموزش وپرورش باشند ونگاه نو به تعلیم وتربیت ایجاد کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار