آیین سوگواری احلی من العسل یک جریان تربیتی موثر است

ارومیه(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ​​​​​​​آذربایجان غربی گفت: آیین سوگواری احلی من العسل یک جریان تربیتی موثر است چرا که کربلا یک آیینه شفاف برای آموزش دینداری و ولایتمداری و تقویت روحیه جهادی است.

کد مطلب: ۹۵۰۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین سوگواری احلی من العسل یک جریان تربیتی موثر است

قدرت اله قاسمی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری آیین احلی من العسل در ارومیه افزود: دانش آموزان ارومیه ای طبق روال هر سال در ایام ماه محرم در این آیین حضور می یابند و عشق و ارادت خود را به شهدای کربلا و نوجوان شهید این عرصه ابراز می کنند.

وی اضافه کرد: در کنار حضور دانش آموزان استان در مصلی ها دانش آموزان مدارس نیز در این آیین شرکت می کنند .

قاسمی با اشاره به اهداف مراسم احلی من العسل نیز گفت: با استناد به یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین مبنی بر ایجاد ساز و کارهای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایتمداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر، پرورش و تقویت روحیه جهادی تلاش شده تا با الگودهی در قالب سوگواره احلی من العسل به دانش آموزان نوجوان و جوان مسیر تربیتی شایسته ای ترسیم شود.

وی اضافه کرد: نهضت امام حسین (ع) قطعه ای از تاریخ نیست بلکه باید روح تاریخ باشد بنابراین اهداف و هویت قیام کربلا می تواند هویت فرهنگی و زیستی مارا تکمیل و پرشکوه سازد.

قاسمی ادامه داد: براین اساس می توان همواره از حضرت سید الشهدا(س) درس آموخت و آن را به عنوان چراغ راه زندگی تعریف کردتا از سقوط و گمراهی در امان بود.

وی اضافه کرد: عاشورا به ما می آموزد باید در جهت تحقق آرمانهای انسانی و دینی تا پای جان تلاش کرد و باید این فرهنگ را به نسلهای بعد در قالبهای مختلف فرهنگی و معنوی منتقل کرد.

وی با تاکید بر اینکه نام و یاد امام حسین (ع) باید در رفتار و گفتار ما متجلی شود؛ افزود: آیین احلی من العسل یاداوری دلاوری هایی از حضرت قاسم بن حسن(ع) و ادب، حرمت و امام شناسی، پیام حضرت قاسم(ع) برای نوجوانان است.

گفتنی است در ادامه این جلسه حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در باره برگزاری هرچه بهتر و اثرگذاری این سوگواره پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار