مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه؛

امکان دسترسی پژوهشگران به اطلاعات مورد نیاز تسهیل شود

کرمانشاه (پانا) - نشست شورای پژوهش اداره کل ورزش و جوانان با حضور اعضاء به منظور بررسی وضعیت پژوهش های حوزه ورزش و جوانان و لزوم بهره مندی از دستاوردها برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۰۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
امکان دسترسی پژوهشگران به اطلاعات مورد نیاز تسهیل شود

صابر رحیمی در این نشست ضمن تأکید بر لزوم انجام پژوهش های کاربردی در راستای توسعه و تعالی ورزش و رفع مشکلات جوانان گفت: با توجه به مسایل موجود و چالش های فراروی این حوزه ها نیازمند اولویت بندی موضوعات پژوهشی در راستای توسعه همه جانبه ورزش و جوانان هستیم و با محدود کردن دایره مطالعات در سطح بومی امکان پیشرفت و بهره مندی از دستاوردها فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه امکان دسترسی سهل به اطلاعات و داده های مورد نیاز را جهت انجام پژوهش یادآور شد و اظهار داشت: موانع بازدارنده باید رفع شود و نتایج پژوهش الزاما نباید در تأیید اقدامات دستگاه های اجرایی باشد، بلکه نیازمند پژوهش های توسعه ای بر اساس نیازهای جامعه ورزش و جوانان هستیم که سبب دستیابی به دستاوردهای ارزشمندی شود.

وی در ادامه به تقویت ارتباط رابطه دانشگاه و دستگاه های اجرایی اشاره داشت و گفت: دانشگاه ها نیز باید در حوزه های واقع بینانه و چالشی با رویکرد دستیابی به راهکارهای عملی و کاربردی گام بردارند و پژوهش های فاقد راهکار عملی استفاده ای برای جامعه ندارد.

در ادامه این نشست که با حضور اعضاء هیأت علمی دانشگاه و کارشناسان خبره حوزه پژوهش برگزار شد، دکتر احمدی عضو هیأت علمی دانشگاه رازی از توجه به ذائقه جوانان سخن گفت و اظهار داشت: در طرح های آمایش اولویت های حوزه های مختلف برای پیشرفت و تعالی استان مشخص شده است و با توجه به نیاز جامعه جوان می توان ضمن رفع مشکلات به پویایی اقتصاد ورزش نیز کمک کرد.

این عضو هیأت علمی افزود ما باید معتقد به پژوهش و استفاده از نتایج پژوهش باشیم که این امر سبب توسعه و پیشرفت هر جامعه می شود.

دکتر عیدی رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی نیز به تاریخچه بهره مندی کشورهای دارای جایگاه ورزشی از نتایج پژوهش ها اشاره داشت و تصریح کرد: 10 کشور برتر المپیک در سنوات گذشته با کمک محققین به یاری ورزشکاران و مربیان آمده اند و بهره مندی از نتایج و دستاوردهای پژوهش نتایج شگفت انگیزی را در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای رقم زده اند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: بایستی بر اساس برنامه به سمت عملکرد رو به رشد گام برداریم .

در این نشست که فرهمند سال افزون معاونت توسعه منابع و پشتیبانی مهدی فتاحیان معاونت امور فرهنگی و جوانان، محمد حسین زاده مشاور مدیرکل، وحید خسروی کارشناس پژوهش و مسوول روابط عمومی حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر بقیه اعضاء توسط حسین محمدی جامع دبیر شورای پژوهش گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو در حوزه پژوهش ارائه و مقرر گردید با اهتمام جدی و باور و ایقان به امر پژوهش در سال جاری این مهم مورد توجه قرار گیرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار