رئیس ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خبرداد: اجرای طرح امین در 7 هزار و 300 مدرسه کشور

بیرجند (پانا) : مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری ها، گفت: طرح امین با استقرار کامل روحانیت معزز در 7 هزار و 300 مدرسه کشور اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۵۰۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خبرداد: اجرای طرح امین در 7 هزار و 300 مدرسه کشور

تربیت و پرورش جسم و روح ضرورتی برای انسان است که در قرآن و منابع دینی ما نیز بدان اشاره شده است. اکنون با توجه به هجمه‌های گسترده‌ای که بر سر راه جوانان قرارگرفته است، باید راهکارهای دینی را مد نظر قرارداد تا بتوان به سلامت از گرداب دسیسه‌ها گریخت و به سعادت رسید.

نهادهایی چون آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نقشی بی‌بدیل را در امر تربیت جوانان ایرانی ایفا می کنند و باید برای تحقق امر تربیت دینی تلاش کنند.

ارتباط روحانیت و آموزش و پرورش، راهکاری برای تحقق تربیت دینی

علیرضا حاجیان‌زاده، رئیس ستاد همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کشور، در گفت‌و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت: پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان و سوالات و شبهات آنها باید از راه دین باشد تا هم پاسخ درستی به نیازهای فرد داده شود و هم نوجوان دچار سردرگمی نشود.

حاجیان زاده ادامه داد: ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برنامه های مختلفی را در این راستا اجرا می کند که حضور روحانیون مسلط به مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان در مدارس و ارائه مشاوره به دانش آموزان از رویکرد های اصلی این ستاد است.

رئیس ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در ادامه درباره مدارس امین گفت:7هزارو 300 مدرسه در کشور این طرح را اجرا می‌کنند که در هرکدام از این مدارس، یک روحانی مستقر است.

وی افزود: علاوه بر مشاوره‌های مذهبی و پاسخ به سوالات دانش‌آموزان، روحانیان حاضر در این مدارس که باید سه روز را به صورت تمام‌وقت در مدارس حاضر باشند، برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنند.

حاجیان‌زاده با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تاکید زیادی بر تربیت دینی دانش‌آموزان شده است، گفت: ارتباط روحانیت با آموزش و پرورش یکی از راهکارهای موثر برای اجرایی شدن هدف تربیت دینی است.

شیوه‌های نوین تربیتی، تسهیل‌کننده راه آموزش

رئیس ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: در صورتی که بخواهیم در این راه موفق باشیم، می بایست از شیوه‌های نوین و جدید برای ارائه و انتقال مطالب به دانش‌آموزان استفاده کنیم که نمایش، فیلم، تئاتر، قصه‌گویی و استفاده از فضای مجازی راهگشاست.

به گفته رئیس ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، خراسان جنوبی طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، پیشرفت های خوبی را در فعالیت های مربوط به این ستاد داشته است.

دو مدرسه طرح امین در خراسان جنوبی فعال است که در شهرستان‌های نهبندان و طبس قرار دارند.

گزارش از سید محمدعلی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار