پنج هزار و ۴۱۰ میلیار ریال برای طرح‌های عمرانی کهگیلویه وبویراحمد هزینه شد

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حضور تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح طرح های هفته دولت در گچساران خبر داد، پنج هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال برای ۲۸۲ طرح عمرانی هفته دولت امسال در این استان هزینه شده است.

کد مطلب: ۹۵۰۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پنج هزار و ۴۱۰ میلیار ریال برای طرح‌های عمرانی کهگیلویه وبویراحمد هزینه شد

حسین کلانتری اظهار داشت در هفته دولت امسال از مجموع این طرح ها ی عمرانی ۲۲۲ مورد به بهره برداری رسمی می رسند و ۳۰ پروژه نیز کلنگ زنی می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود از مجموع ۳۷ طرح حوزه اقتصادی در استان، ۳۱ طرح آن افتتاح و عملیات اجرایی ۶ طرح آغاز می شود.
کلانتری بیان کرد با بهره برداری کامل از مجموع طرح ها در هفته دولت، بالغ بر سه هزار شغل بطور مستقیم و غیرمستقیم در حوزه های مختلف ایجاد خواهد شد که نویدبخش آینده روشن برای کهگیلویه وبویراحمد است.
وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، یک درصد کاهش و نرخ اشتغال نیز یک درصد افزایش یافته است.
کلانتری عنوان کرد: زاگرس نشینان در گذشته فقط با کشاورزی و دامپروری شناخته می شدند و کمتر کسی باور می کرد که ۲۵ درصد نفت ایران در این استان تولید شود.
نماینده ارشد اجرایی استان افزود: این نقطه از کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ و توجه دولت های مختلف به ویژه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
کلانتری به ظرفیت های فوق العاده استان اشاره کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد با مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع و جمعیت ۷۲۰ هزار نفری معادل یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران، هشت درصد منابع آبی و شش درصد جنگل های کشور را در برگرفته و ۲۵ درصد نفت کشور را نیز تولید می کند.

وی افزود: سرمایه گذاری های عظیمی در بخش گردشگری و گیاهان دارویی انجام شده که اشتغال زایی به نسبت خوبی را ایجاد خواهد کرد.
استاندار اظهار داشت: یک هتل پنج ستاره در دست ساخت است و مجوز احداث یک هتل پنج ستاره دیگر در شهر یاسوج نیز در برنامه دولت قرار گرفته است.
کلانتری آینده کهگیلویه و بویر احمد را با توجه به قابلیت و ظرفیت های خدادادی آن بسیار درخشان و ممتاز دانست و گفت: این استان در دهه آینده در سطح کشور به شکل فوق العاده ای خواهد درخشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار