مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

نحوه بهتر زندگی کردن را به دانش آموزان آموزش دهیم

قزوین (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مدرسه کانون تحول است و ما باید نحوه بهتر زندگی کردن را به دانش آموزان در مدارس آموزش دهیم.

کد مطلب: ۹۵۰۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نحوه بهتر زندگی کردن را به دانش آموزان آموزش دهیم

عباس سلطانیان در آیین اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی و نخستین دوره مسابقات کدنویسی کشور که در سالن تربیت معلم قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برپایی اینگونه مسابقات و انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقی به نوعی تمرین زندگی برای دانش آموزان است و در این زمینه حضور فعال دانش آموزان در آزمایشگاه ها و پژوهش سراها می تواند بسیار مثمرثمر باشد.

وی با تأکید بر انجام فعالیت های پژهشی و تحقیقی در مراکز آموزشی، بیان کرد: فعالیت های آزمایشگاهی و برپایی مسابقات علمی و پژوهشی یکی از راه های توسعه علمی کشور است.

رحمانی تصریح کرد: مدرسه کانون تحول است و ما باید نحوه بهتر زندگی کردن را به دانش آموزان در مدارس آموزش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: یکی از نقایص مراکز آموزشی ما همچون دانشگاه ها این است که در این مراکز بیشتر فضای شنیداری آماده است و توجه کمتری به دیگر حواس می شود، درحالی که بخش اعظمی از یادگیری از طریق دیگر حواس انجام می گیرد.

رحمانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت های بزرگ استان قزوین، گفت: طبق فرمایش ایشان 2 الی 3 ساعت زمان لازم است تا شخصیت های استان را معرفی کنیم و این نشان می دهد قزوین میزبان چه شخصیت های بزرگی بوده است.

وی با پاسداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان، افزود: ما شهیدان بزرگی همچون شهید رجایی اسوه معلم و حجت الاسلام ابوترابی سردار آزادگان را در استان داریم که این باعث افتخار و مباهات استان قزوین است.

رحمانی ضمن اشاره به قدمت چندهزار ساله قزوین و پایتختی این شهر در دوره صفویه و همچنین معرفی شخصیت های همچون عبید زاکانی، حمدالله مستوفی و بسیاری از بزرگان دیگر، به تشریح ظرفیت های استان قزوین و مراکز دیدینی و تاریخی آن پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان از تمام کسانی که در مسیر برپایی این مسابقات تلاش و کمک کردند، تقدیر و تشکر نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار