مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد

ایجاد پژوهش سرای دانش آموزی در 10 استان کشور

قزوین (پانا)- مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ایجاد پژوهش سرای دانش آموزی در 10 استان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۰۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد پژوهش سرای دانش آموزی در 10 استان کشور

عباس سلطانیان در آیین اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی و نخستین دوره مسابقات کدنویسی کشور که در سالن تربیت معلم قزوین برگزار شد، با اشاره به نقش پژوهش سراها و آزمایشگاه ها در توسعه علمی بین دانش آموزان، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت پذیرفته پژوهش سرای دانش آموزی در 10 استان دیگر راه اندازی می شود و این استان ها نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به تاریخچه پژوهش سراها در کشور، افزود: فعالیت پژوهشراهای دانش آموزی از سال 82 آغاز شده است و آمار این پژوهش سراها تا سال 91، 258 مورد بوده است.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: خوشبختانه شاهد آن هستیم که امروز تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی به 664 مورد در سراسر کشور رسیده است.

وی با تأکید بر استفاده حداکثری از آزمایشگاه ها و پژوهش سراهای دانش آموزی، گفت: حتما معلمان برای تدریس دروس از آزمایشگاه های مدارس استفاده کنند و دانش آموزان از خدماتی که پژوهش سراها ارائه می دهند، بهره ببرند.

سلطانیان با اشاره به تأثیر استفاده از آزمایشگاه ها، عنوان کرد: دانش آموزان وقتی در محیط آزمایشگاهی قرار می گیرند، علاوه بر کسب مهارت، مباحث علمی در ذهن آن ها تثبیت و تصمیم گیری های دانش آموزان همراه با مشورت صورت می گیرد.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کار در آزمایشگاه باعث نوآوری می شود و روش ها و ایده های جدید خود به خود ایجاد خواهد شد.

سلطانیان اضافه کرد: افزایش سعه صدر، تمرین و مداومت، فروتنی و پذیرش خطا، ایجاد شور و نشاط و ایجاد زمینه اندیشیدن از مزیت های استفاده از آزمایشگاه ها در مدارس است و تجریه نشان داده است در این محیط ها ما شاهد ایجاد یک ارتباط عاطفی خاصی بین معلمان و دانش آموزان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار