مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

اولویت مهم آموزش و پرورش ارتقاء روز به روز وحفظ جایگاه و شأن واقعی دستگاه تعلیم و تربیت است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش قطب سراوان اولویت مهم آموزش و پرورش را ارتقاء روز به روز وحفظ جایگاه و شأن واقعی دستگاه تعلیم و تربیت بیان کرد.

کد مطلب: ۹۵۰۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اولویت مهم آموزش و پرورش ارتقاء روز به روز وحفظ جایگاه و شأن واقعی دستگاه تعلیم و تربیت است

جلسه شورای آموزش و پرورش قطب سراوان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیران و روسای شهرستان ها و مناطق(سیب و سوران، مهرستان، بم پشت، جالق) در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سراوان برگزار شد.

حمید رضارخشانی در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان معلم رجایی و باهنر، ساده زیستی و عدالت محوری را دو ویژگی مهم شخصیت فردی و کاری این دو شهید بیان کرد.

او ادامه داد: اعتماد سازی، امانت داری، داشتن مقبولیت، شایستگی و وفاداری از مولفه‌های مهم ارتقاء سرمایه اجتماعی وحفظ جایگاه و شأن واقعی آموزش و پرورش می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بهترین روش و موثر ترین راه برای اجرای مدیریت صحیح و بهره ور را ایجاد فضای دوستی و صمیمیت، تعامل، همفکری و هم افزایی دانست و افزود: مجموعه همکاران فرهنگی عضو خانواده آموزش و پرورش هستند و هر کدام نقش موثر در ارتقاء و حفظ جایگاه و شأن دستگاه تعلیم و تربیت را بر عهده دارند.

رخشانی گفت: برنامه ریزی با هدف بهره‌گیری از ظرفیت بی نظیر خیرین و حرکت در راستای تامین اهداف توسعه فضاها و امکانات مورد نیاز یکی از ضرورت های حال حاضر آموزش و پرورش استان است.

او بر عملیاتی و اجرایی شدن مفاد و برنامه‌های ستاد پروژه مهر و فعالیت های کمیته های پنجگانه این پروژه با هدف آمادگی بیش از پیش مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید، تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام تا پایان سال ۹۸ با توجه به تخصیص اعتبارات لازم تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: امسال سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان هزار و ۶۵۰ نفر و سهمیه استخدامی ماده ۲۸ در استانسه هزار و ۳۰۹ نفر می باشد که به زودی نحوه پذیرش رشته های مورد نیاز و زمان آزمون از طریق سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: هم صدا بودن و همراه بودن اعضای مجموعه بزرگ آموزش و پرورش یک ضرورت است و خروجی آن باید وحدت رویه و نقطه مشترکی داشته باشد.

رخشانی بیان کرد: ارتقاء روز به روز آموزش و پرورش وحفظ شأن و جایگاه آن یک اصل مهم است زیرا همه آحاد جامعه وامدار آموزش و پرورش هستندوارتقاء سرمایه اجتماعی، اعتماد سازی و اعتمادآفرینی در بین افراد یک سازمان و اهمیت دادن به شخصیت و افکار آنان مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز داشت: صداقت در رفتار و گفتار، داشتن شایستگی لازم، وفاداری به سیستم، داشتن ثبات رای ، فکر و شفافیت در عملکرد از مولفه های اعتماد سازی در یک مجموعه است.

رخشانی افزود: داشتن ادراک کامل از این مولفه ها و پذیرفتن این اصول، موفقیت را دو چندان و نتیجه کار را به نحو شایسته ای ارتقا می‌دهد

او خاطرنشان کرد: یکی از نتایج ایجاد فضای اعتماد و احترام متقابل ارتقاء رفتار شهروند سازمانی خواهد بودکه ارتقاء سرمایه اجتماعی را به دنبال دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادراک عدالت، عدالت رویه ای، عدالت در توزیع در همه بخش ها و حوزه ها ، عدالت مراوده ای و ارتباطی، رضایت شغلی مادی و معنوی، داشتن جاذبه رهبری و کاهش دافعه، ویژگی های تخصصی و شخصیتی و شاخص های ارزیابی عملکرد مجموعه از مولفه های کاری هر مدیر و عضو در یک مجموعه است.

به گزارش پانا: در پایان این جلسه مدیران و روسای مناطق و شهرستانهای قطب جنوب استان به بحث وبررسی فعالیتها، چالشها وراهکارها ی اجرایی حوزه های مذکور پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار