با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال؛

طرح‌های آب و فاضلاب استان با حضور استاندار قم به بهره‌برداری رسید

قم (پانا) - 15 طرح شرکت آب و فاضلاب استان قم با اعتباری بالغ بر 1400 میلیارد ریال با حضور استاندار قم به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۹۵۰۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح‌های آب و فاضلاب استان با حضور استاندار قم به بهره‌برداری رسید

دکتر علی جان صادق پور، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در آیین بهره برداری از طرح های شرکت آب و فاضلاب که با حضور استاندار، معاونین استاندار و برخی از مدیران استان در سالن جلسات کوثر برگزار شد در سخنانی به ارائه گزارشی از عملکرد آبفای استان پرداخت و اظهار داشت: تدوین، اجرا و کنترل برنامه مدون عملیاتی کلیه واحدهای شرکت به منظور دستیابی به اهداف استراتژیک استان و بالادستی وزارت نیرو، واگذاری پساب به بخش صنعت و کاهش مصرف آب شرب در این بخش، اجرای شبکه و تاسیسات فاضلاب مسکن مهر، توسعه فناوری‌های نوین تله‌متری ، سامانه 122 و همچنین قرائت موبایلی و ایجاد درگاه اینترنتی ارتباط با مشترکین را بخشی از دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته ذکر کرد.

وی همچنین دستیابی به شاخص مطلوب هدر رفت آب، اجرای همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با شعار«همه با هم حامی آب باشیم»، ساخت سه سایت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 145 کیلووات، تدوین سند راهبردی فاضلاب، عدم هرگونه قطعی آب در سال گذشته با اجرای مدیریت فشار هوشمند و نوسازی تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 قم با پیشرفت فیزیکی 80 درصد را از دیگر اقدامات آبفای قم در سال گذشته برشمرد.

دکتر علی جان صادق پور در ادامه با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل هفت مورد طرح آبرسانی، 6 مورد طرح فاضلاب و 2 مورد طرح‌های نوین است که با اعتباری بالغ بر 1400 میلیارد ریال به اجرا رسیده است.

وی طرح‌های آبرسانی را شامل اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهر قم، ایجاد و اصلاح شبکه(زون بندی) سطح شهر، تکمیل رینگ غربی آبرسانی قم، اجرای خط انتقال جدید آب شهر کهک، حفر و تجهیز سه حلقه چاه در جعفریه و منطقه علی‌آباد و احداث ساختمان و تاسیسات کلرزنی صادقیه اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها در مجمع با اعتباری بالغ بر 145 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، ساخت و بهره‌برداری از اسکروپمپ فاضلابی به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه برای نخستین بار در کشور، اجرای شبکه فاضلاب تا درب منازل و نصب انشعاب، اجرای شبکه فرعی بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی، اجرای شبکه فاضلاب مسکن مهر پردیسان را نیز از جمله طرح‌های فاضلاب برشمرد که با اعتباری بالغ بر هزار و 260 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 100 کیلووات جهت پایداری برق شبکه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال را از پروژه‌های نوین افتتاح شده در هفته دولت دانست و گفت: توسعه مرکز ارتباطات مردمی 122 با هدف هوشمندسازی مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی از دیگر پروژه‌های نوینی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار