حاجیان‌زاده مطرح کرد: انتظار پاسخگویی به نیاز های روز دانش‌آموزان از سوی حوزه

مشهد (پانا) - مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش در جمع معاونان پرورشی ادارات خراسان رضوی پاسخگویی به نیاز های روز دانش آموزان را یکی از انتظارات مهم از حوزه علمیه عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۵۰۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجیان‌زاده مطرح کرد: انتظار پاسخگویی به نیاز های روز دانش‌آموزان از سوی حوزه

علیرضا حاجیان‌زاده با اشاره به رویکردهای همکاری دو نهاد گفت: سند تحول بنیادین به عنوان یک نقشه راه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که شالوده آن تربیت دینی است زیرا در ساحت‌های مختلف مستقیما به تربیت دینی پرداخته حتی ساحت‌‌های علمی نیز با رویکرد دینی و توحیدی بنا شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای سند تحول دستگاه‌های مختلف باید به کمک بیایند و یکی از دستگاه‌های مهم حوزه‌های علمیه و روحانیون هستند.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه ارتباط حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خیلی خوب ساماندهی شده است، گفت: رویکرد دینی نیاز ما را به ارتباط با نهاد روحانیت تقویت کرده است.

وی افزود: ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بیشتر از ۱۴سال است که سامان پیدا کرده و به عنوان یک تشکل قوی مطرح است. با وجود این ستاد بستری برای جریان تربیت دینی و انقلابی دانش آموزان فراهم کردیم.

مشاور عالی وزیر تصریح کرد: یکی انتظارات ما از حوزه پاسخ به نیازهای روز دانش آموزان است . اولین کاری که در شناسایی نیازها می‌کنیم ترسیم صورت مسئله‌ای است که در مرحله بعد باید پاسخ آن پیدا شود.

وی گفت: تولید محتوا برای برنامه‌های مختلف انتظار دیگر ما از حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و جذب روحانیون توانمند برای حضور در مدارس رویکرد و انتظار سوم از حوزه است، گفت: روحانیانی که توان علمی و مهارتی برای کار با گروه کودک و نوجوان دارند باید شناسایی و جذب شوند و در مرحله بعد توانمندسازی نیروی انسانی در دستور کار قرار گیرد.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه برای تحقق این رسالت سنگین یک برنامه پنج‌ساله تدوین و تصویب شده است، افزود: راه‌اندازی مدارس در مسجد مورد تایید آموزش و پرورش نیست اما اگر مسجدی مجوز تاسیس مدرسه غیر انتفاعی بگیرد که بر اساس قوانین و استانداردهای آموزش و پرورش پیش برود مورد حمایت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار