رضا مددی: اگر مدارس از برنامه درسی فاصله بگیرند راه انحرافی را پیموده‌اند

یزد (پانا) - کارگاه آموزشی نحوه تدوین انتظارات از مدارس با حضور مشاور وزیر آموزش وپرورش در یزد برگزارشد.

کد مطلب: ۹۵۰۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رضا مددی: اگر مدارس از برنامه درسی فاصله بگیرند راه انحرافی را پیموده‌اند

رضا مددی در این کارگاه گفت: مبانی نظری سند تحول پشتوانه علمی تحول در آموزش و پرورش و به نوعی چارچوب نظری تعلیم و تربیت ایران است. فلسفه تربیت به سوال‌های اساسی ما در مورد تربیت از جمله مبانی، چیستی، چرایی و چگونگی تربیت پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه محل و کانون تربیت رسمی و عمومی و کانون تربیتی اجتماعی محله است، افزود : تعلیم و تربیت هر کشور با فرهنگ و جهان‌بینی آن کشور ارتباط دارد و اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش تغییرات اساسی و تحول بنیادین ایجاد کنیم از مسیر شش نظام ذکرشده در سند باید بگذریم.

مددی تاکید کرد: وظیفه ما در مدرسه اجرای برنامه درسی است و این امر از طریق کتاب‌های درسی، مراسم آعازین مدرسه، فعالیت‌های پرورشی و حتی زنگ تفریح رخ می‌دهد.

وی گفت : مسئولیت مسوولان آموزش و پرورش در همه سطوح، صیانت و اجرای برنامه درسی در مدارس است و اگر مدارس از برنامه درسی فاصله بگیرند راه انحرافی را پیموده‌اند.کل فعالیت‌ها باید در خدمت برنامه درسی و در خدمت غنا بخشی برنامه درسی باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تغییر نگاه، اندیشه و تفکر نسبت به تعلیم و تربیت مهم‌ترین مرحله تغییر است و باید تغییرات به سمت اقدامات اجرایی هدف‌گذاری و عملیاتی شود.

مددی اقدامات اجرایی را تابع چرایی و فهم ما از موضوعات دانست و گفت : باید همواره این اصل را در نظر داشته باشیم که تربیت مسئولیت مشترک همۀ عوامل مدرسه است.

در این جلسه ۹۵ نفر از معاونان، کارشناسان و نمایندگان مدیران مدارس مناطق آموزشی حضور داشتند

تشریح سند تحول بنیادین، فلسفه تعلیم و تربیت، فلسفه تعلیم و تربیت عمومی و رهنامه تعلیم و تربیت، برگزاری کارگاه مشارکتی نحوه استفاده از اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین در تدوین فرم انتظارات از مدارس، تکمیل نمونه‌ای از فرم‌ انتظارات از مدارس و جلسه با پرسش و پاسخ همکاران از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار