مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : مانور بازگشایی مدارس استان 23 شهریور ماه 98 برگزار می شود

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: در راستای برنامه های پروژه مهر، مانور بازگشایی مدارس به منظور آمادگی هر چه بیشتر واحد های آموزشی23 شهریور ماه 98 در استان برگزار می شود .

کد مطلب: ۹۵۰۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان  :  مانور بازگشایی مدارس استان  23 شهریور ماه 98 برگزار می شود

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای معاونین اداره کل با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و روز کارمند گفت: با عنایت به ضرورت برنامه ریزی دقیق و تمهید مقدمات کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید در اول مهر ماه 98 ، ستاد استانی پروژه مهر استان ، مانور بازگشایی مدارس را با هدف ایجاد آمادگی هر چه بیشتر مدارس برای بازگشایی، نظارت و ارزیابی واحد های آموزشی، ارتقای کیفیت اجرای برنامه ها و هم چنین شناسایی موانع و مشکلات احتمالی و رفع چالش های پیش رو، قبل از آغاز رسمی فعالیت مدارس برگزار می کند .

وی با بیان اینکه این مانور با مشارکت همه عوامل و دست اندرکاران امر به صورت همزمان در تاریخ 98/6/23 در سطح همه واحد های آموزشی استان برگزار می شود، اظهار داشت : در بخشنامه ای که به شهرستانها و مناطق تابعه استان ابلاغ شده است بر برنامه ریزی و بسیج امکانات و فراهم نمودن زمینه اجرای بهینه و مطلوب مانور بازگشایی تاکید شده تا مهر 98 ، مهری متفاوت تر از سال های گذشته باشد .

قربانی در ادامه به موارد اجرایی مانور بازگشایی اشاره کرد و گفت: بر اساس قطب بندی انجام شده در شهرستانها و مناطق، مقرر است کلیه مدارس با مسئولیت مدیران و قطب بندی صورت گرفته به سرپرستی معاونین آموزش و پرورش مناطق و بهره گیری از توان سایر دست اندرکاران در روز مانور بازدید و وضعیت واحد های آموزشی از نظر کلیه جهات و آمادگی برای بازگشایی بر اساس چک لیست تنظیم شده بررسی شود .

وی با بیان اینکه تا روز مانور باید ثبت سناد دانش آموزان و کلاس بندی مدارس صورت گرفته باشد، یکی از برنامه های روز مانور را برگزاری جلسه شورای معلمان مدارس با حضور کلیه عوامل آموزشی و اجرایی آموزشگاه و تهیه صورت جلسه عنوان کرد و گفت: باید قبل از برگزاری مانور برنامه هفتگی مدارس برای سال تحصیلی جدید تنظیم و در کلاس های درس نصب شده و به دانش آموزان و اولیای محترم اطلاع رسانی شود .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان تهیه سازمان عملی مدارس ، سازماندهی نیروی انسانی ، صدور ابلاغ برای همه عوامل مدرسه و معلمان را از استلزامات قبل از مانور عنوان کرد و یکی از اهداف مانور را بررسی وضعیت ایمنی مدارس ، ساماندهی فضا و تجهیزات، نظافت، آراستگی و شاداب سازی آموزشگاه ها ، فضا سازی و انجام تبلیغات محیطی به مناسبت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس ، نصب پرچم و ... در مدارس ذکر کرد .

وی در پایان برگزاری مراسم نمادین مانور بازگشایی در یکی از مدارس با حضور مسئولین و پوشش خبری و انعکاس رسانه ای آن را به جهت هماهنگی و فضا سازی در سطح استان ضروری دانست و گفت: در راستای ارزیابی کیفیت انجام کار ، نمایندگانی از ستاد استانی پروژه مهر در برخی از شهرستانها و مناطق به منظور نظارت بر نحوه و مراحل انجام مانور و بازدید از مدارس حضور پیدا خواهند کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار