افتتاح دو پایگاه سلامت در هفته دولت

شیراز(پانا) _در چهارمین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار شیراز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دو پایگاه سلامت، به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۹۵۰۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دو پایگاه سلامت  در هفته دولت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روز پنجم شهریور، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، پس از حضور استاندار فارس و رئیس دانشگاه در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت میرزایی، از مراکز زیرمجموعه مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، دو خدمت جدید دیگر به مجموعه این مرکز بهداشت پیوست.

در این آئین، با حضور «محمدرضا امیری» فرماندار شیراز، دکتر «علی بهادر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهندس «آرش اسدپور» معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه، ابتدا پایگاه سلامت گلبهار، افتتاح شد.

این پایگاه سلامت واقع در بوستان جنت شیراز، حدود هزار و سیصد نفر از مردم این منطقه را تحت پوشش دارد.

در این پایگاه سلامت با زیربنای ۱۵۰ مترمربع، خدماتی نظیر مراقبت های کودکان و نوزادان، واکسیناسیون، مراقبت های مادران باردار و سالمندان به مردم ارائه می شود.

فرماندار شیراز در این آئین، بهره برداری از این خدمت جدید عرصه سلامت را ارزشمند خواند و گفت: خدمات بسیار ارزشمندی، به ویژه مراقبت های بهداشتی، برای رده های سنی مختلف در این پایگاه ها پیش بینی شده است.

«امیری» افزود: علاوه بر خدمات طرح پزشک خانواده به مردم در حوزه بهداشت و سلامت، به کمک این پایگاه ها اطمینانی ۱۰۰درصدی حاصل شده است که تمامی جمعیت، تحت پوشش خدمات بهداشتی دولتی قرار می گیرند.

او یادآور شد: در زمینه بهداشت و سلامت، در مقایسه با کشورهای هم ردیف خود، جلوتر هستیم.

دکتر «بهادر»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با مثبت ارزیابی کردن راه اندازی این پایگاه سلامت در یکی از بوستان های بزرگ شیراز، گفت: این امر موجب می شود تا مراجعان به این فضای سبز، در کنار اوقات فراغت و سرگرمی، از خدمات آموزشی و بهداشتی نیز بهره مند شوند.

او همچنین با اشاره به گسترش شهرها و موج شهرنشینی، بر ضرورت توسعه خدمات سلامت در تمامی مناطق و دسترسی آسان به این خدمت، با گسترش زیرساخت ها و خدمات، تاکید کرد.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به پوشش ۸۶ درصدی برنامه پزشک خانواده در استان، راه اندازی پایگاه های سلامت را تلاشی برای خدمات رسانی به ۱۴درصد باقیمانده جمعیت و ارائه مراقبت های سلامت به این گروه عنوان کرد.

دیگر پروژه بهره برداری شده در این روز، پایگاه سلامت البرز بود.

این پایگاه سلامت نیز با پیش بینی ارائه مراقبت های بهداشتی به گروه های کودکان و نوزادان، مادران باردار و سالمندان در کنار دیگر خدمات سلامت نظیر واکسیناسیون، به عنوان یکی از پروژه های طرح تحول نظام سلامت به بهره برداری رسید.

این پایگاه سلامت با ۱۵۰مترمربع زیربنا، واقع در بلوار سفیر شمالی، حدود هزار و چهارصد نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش قرار می دهد.

دو پایگاه سلامت گلبهار و البرز، از مجموعه مراکز زیر پوشش مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، در پی تفاهم نامه اهدای ۱۰ قطعه زمین از سوی شهرداری به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ساخت پایگاه های سلامت، احداث و تکمیل شده است.بر اساس این تفاهم نامه، هشت قطعه زمین در بوستان ها و دو قطعه نیز در دیگر مناطق شهر شیراز، در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار