مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان : بهره‌برداری از پروژه های کشاورزی درمیان و بهره مندی 118 خانواری

درمیان (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با بیان اینکه در هفته دولت 10 طرح بخش کشاورزی شهرستان درمیان با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد و 973 میلیون ریال افتتاح می شود، گفت: در مجموع 118 خانوار از مزایای این طرح ها برخوردار خواهند شد.

کد مطلب: ۹۵۰۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان : بهره‌برداری از پروژه های کشاورزی درمیان و بهره مندی 118 خانواری

وحید ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان افزود: این طرح ها شامل احیا و مرمت قنات، احداث استخر ذخیره آب، اجرای آبیاری تحت فشار، پرورش شتر و شترمرغ، پرواربندی دام سبک و گلخانه است که تعداد هفت روستا از این طرح‌ها بهره مند می شوند.

او از افتتاح آزمایشگاه تشخیص آفات و بیماری‌های گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان درمیان خبر داد و بیان کرد: این آزمایشگاه با اعتبار دولتی 800 میلیون ریال درهفته دولت افتتاح می شود.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان افزود: در این آزمایشگاه آفات و بیماری‌های گیاهی شناسایی و تشخیص داده می‌شود و ضمن بازدید کارشناسان از گیاهان نسبت به تشخیص آفات و بیماری‌ها اقدام و در آزمایشگاه بررسی می‌کند.

ضیائیان احمدی ادامه داد: مجموعه اقدامات انجام شده در این آزمایشگاه در نهایت منجر به کاهش مصرف و استفاده بهینه از سموم در مزارع و باغات خواهد شد و از ورود آفات و بیماری‌های جدید و تحمیل هزینه‌های زیاد به کشاورزان جلوگیری می‌شود.

او با بیان اینکه در چهارمین روز از هفته دولت پروژه 300 رأسی پرواربندی بره با اعتبار 4 هزار میلیون ریال از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری افتتاح می شود، گفت: همچنین 15 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی از نوع کپور جهت پرورش در 20 استخر پرورش ماهی شهرستان درمیان رهاسازی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان عنوان کرد: هدف از توزیع بچه ماهی کمک به تامین گوشت سفید و غنی سازی آب و خاک کشاورزی و کاهش مصرف کود‌های شیمیایی است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار