شناسایی نیازهای دانش آموز ، ضامن اجرای بهتر تبلیغ دین

بیرجند (پانا)- مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: برای موفقیت در تبلیغ به ویژه در محدوده سنی دانش‌آموزان باید در گام و قدم اول نیازهای آنان را شناسایی کرده و با توجه به این نیازها و طبق شرایط سنی‌شان در عرصه تبلیغ و دعوت دینی قدم برداریم.

کد مطلب: ۹۴۹۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی نیازهای دانش آموز ، ضامن اجرای بهتر تبلیغ دین

علیرضا حاجیان‌زاده صبح سه شنبه در چهارمین گردهمایی اعضای کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از عناصر مهم تربیت توجه به خانواده و پیوندهای خانوادگی است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بیان کرد: گاه در موضوع تربیت به مربی، آموزش گیرنده،رسانه، گروه همسالان و سایر عناصر تأثیرگذار توجه می‌شود ولی از موضوع مهم پیوندهای خانوادگی غافل می‌شویم.
حاجیان‌زاده با اشاره به تأکیدات قرآن‌کریم بر موضوع روابط خانوادگی ادامه داد: در طرح‌های آموزش و پرورش همواره علاوه بر دانش‌آموز و مربی به عنصر روابط خانوادگی توجه ویژه شده است.
وی افزود: برای موفقیت در تبلیغ به ویژه در محدوده سنی دانش‌آموزان باید در گام و قدم اول نیازهای آنان را شناسایی کرده و با توجه به این نیازها و طبق شرایط سنی‌شان در عرصه تبلیغ و دعوت دینی قدم برداریم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: در ارتباط با دانش‌آموز کودک باید از عنصر شعر، قصه و هنر بهره گرفته و در ایجاد رابطه صمیمانه با دانش آموز نوجوان باید با او به گفت‌وگوی دوستانه بنشینیم.
حاجیان زاده اظهار کرد: البته برخی از دانش‌آموزان با توجه به علاقمندی‌های شخصی‌شان توجه خاصی به معارف دینی دارند که با این دسته از دانش‌آموزان می‌توان به صورت ویژه‌تری در زمینه موضوعات دینی گفت‌وگو کرد.
وی با اشاره به اینکه یک مبلغ باید علاوه بر علم و دانش مجهز به تکنیک‌های ارتباط با مخاطب نیز باشد، بیان کرد: باید مبلغ در مدرسه شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که کودکان و نوجوانان به روحانی و مبلغ اعتماد پیدا کنند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش نقشه حرکت حوزه آموزش و پرورش کشور است، ادامه داد: شاه بیت سند تحول آموزش و پرورش و شالوده آن تربیت دینی دانش‌آموز است.
حاجیان‌زاده ادامه داد: ایجاد بستر برای جریان‌های تبلیغی مؤثر در حوزه دین، شناسایی نیازهای روز دانش‌آموزان و پاسخ به سؤالات ذهنی آنان از رویکردهای جدید ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار